گسستگی میان دانشگاه و صنعت در مهارت آموزی دانشجویان مؤثر است

رئیس دانشگاه آزاد واحد نور گفت: مشکل اساسی که دانشگاه و صنعت را از هم جدا کرده، موجب شده که دانشجویان در امور مهارتی و عمومی مربوط به صنعت اطلاعات بسیار کم و مهارت اندکی در رشته‌های خود داشته باشند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد نور، عبدالرضا بابایی دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای مازندران صبح امروز در پنجمین جلسه شورای معاونان سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور برگزار شد، اظهار کرد:‌ هفت معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی در مازندران وجود دارد و تقریباً ۷ هزار دانشجو و ۵ هزار دانش‌آموز در مدارس و آموزشکده‌ها مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی و مجموعه سما برکات بسیار زیادی برای انقلاب و نظام داشته‌‌اند که بر هیچ‌کس پوشیده نیست و ما در طول عمر تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی و سما در بعضی از قسمت‌ها از رسالت اصلی‌مان فاصله گرفتیم و با آنچه در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری و سند بنیادین تحول مطرح شده است، کمی فاصله داریم. اکنون در شرایطی به‌سر می‌بریم که آموزش‌وپرورش با آسیب‌های جدی در حوزه‌های مختلف آموزشی و تربیتی مواجه است و مقام معظم رهبری نیز بارها بر آن تأکید داشته‌اند.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای مازندران راه اصلی برون‌رفت از فضای موجود آموزش‌وپرورش را جدی‌گرفتن دو مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و سما دانست و بیان کرد: سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی و سیاست‌های دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی اهتمام ویژه به توسعه کمی و کیفی مدارس سما بوده و این یک اولویت دانشگاهی نیست؛ بلکه اولویتی انقلابی است.

بابایی با بیان اینکه در این دنیای موقتی مسافر هستیم و آینده مملکت باید به دست نسل بعد سپرده شود، تصریح کرد: اگر قرار باشد نسل بعد، کارش را مبتنی بر آرمان‌های انقلاب و اسلام ادامه دهد، باید برای آنان تلاش زیادی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید مدارسی راه‌اندازی شود که در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد تا خانواده‌های پایبند به نظام و انقلاب دچار مصیبت نشوند، افزود: برای راه‌اندازی مدرسه باید هزینه مناسبی انجام داد و به آن نگاه درآمدزایی نداشت، مدارسی که راه‌اندازی می‌شود باید مبتنی بر تراز انقلاب اسلامی باشند.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای مازندران با تأکید بر دقت در انتخاب مدیر گفت: مدیری انتخاب شود که توانمند، متعهد، متخصص، پایبند به آرمان‌های انقلاب اسلامی و معتقد باشد.

بابایی با بیان اینکه باید به‌دنبال یک مدل واحد در مدارس سمای مازندران باشیم و مدل‌هایی که تاکنون پیاده شده، به‌صورت سلیقه‌ای و شخصی عمل شده است، اظهار کرد: طبق بررسی و مطالعه مدل‌های متعدد در کشور به این نتیجه رسیدیم که به‌صورت آزمایشی مدل مدرسه میزان را در مازندران و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری انجام دهیم. مدرسه میزان یکی از مدارسی است که جزء مدارس موفق کشور محسوب می‌شود و اگر این مدل موفق باشد، می‌توانیم در کل مدارس سمای مازندران نیز گسترش دهیم.

وی با اعتقاد بر اینکه با افسارگسیختگی در حوزه کیفیت آموزشی و تربیتی نمی‌توانیم برند شویم،‌ مطرح کرد: اگر قرار است برند شویم، کیفیت علمی و آموزشی مدارس سمای مازندران باید به‌صورت یکنواخت و یکسان بوده و نباید کیفیت‌ها متفاوت باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور نیز با ابراز خرسندی از تبدیل سما به معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی و با بیان اینکه حلقه مفقوده ارتباط صنعت و دانشگاه به امر پیچیده‌ای تبدیل شده است، گفت: در اعتلا و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی باید به سمت دانشگاه کارآفرین و برتر حرکت کنیم.

محمد احمدی افزود: مشکل اساسی که دانشگاه و صنعت را از هم جدا کرده، موجب شده که دانشجویان در امور مهارتی و عمومی مربوط به صنعت اطلاعات بسیار کم و مهارت اندکی در رشته‌های خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه استادان دانشگاه در حوزه ارتباط با صنعت باید همت بیشتری کنند، بیان کرد: استادان دانشگاه باید با برگزاری کارگاه‌های آموزشی متناسب با صنعت بتوانند ارتباط مؤثری داشته باشند تا دانشگاه را طبق بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری پیش ببریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور اظهار کرد: حرکت به‌سوی ایجاد مدارس مهارتی و تخصصی و مدارس تخصصی ورزشی که مورد نظر مسئولان عالی رتبه دانشگاه آزاد اسلامی است، می‌تواند راهگشای تحول در امر آموزش باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1020571

وب گردی

وب گردی