یافته ای جدید برای تخریب سلول های بنیادی سرطانی

محققین دانشگاه تولدو در تلاش برای بهبود یک داروی شیمی درمانی رایج، یک کلاس جدید از عوامل کشنده سرطان را شناسایی کرده اند که در کشتن سلول های بنیادی سرطانی موفق عمل کرده است. یافته های این مطالعه می تواند هم پیشرفتی در درمان سرطان باشد و هم این تضمینی برای عدم بازگشت سرطان باشد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، سلول های بنیادی سرطانی یک هدف جذاب برای محققینی هستند که بدنبال راهی برای ریشه کن کردن سرطان هستند. این سلول های بنیادی دلیل مقاومت دارویی سرطان و هم چنین عود مجدد سرطان هستند. تیلور و همکارانش در دانشگاه تولدو یک ریز مولکول را شناسایی کرده اند که به عقیده آن ها می تواند روی سلول های بنیادی سرطانی اثر بگذارد و جذب اسید آمینه سیستئین بوسیله این سلول ها را بلوک می کند.

در حال حاضر هیچ دارویی که بتواند سلول های بنیادی سرطانی را به طور کامل ریشه کن کند وجود ندارد و شناسایی این ریز مولکول می تواند امیدها را برای درمان سرطان افزایش دهد. از آن جایی که این ریز مولکول سلول های بنیادی سرطانی را به طور انتخابی هدف قرار می دهد، می تواند در ترکیب با سایر داروهای شیمی درمانی به درمانی جامع برای سرطان تبدیل شود. در حال حاضر محققین اثرات این ریز مولکول را روی سارکوماها و نوعی سرطان سینه موسوم به سرطان سینه با کلاودین کم تست کرده اند.

تیلور یک بودجه 449 هزار دلاری را از انستیتو ملی سلامت(NIH) دریافت کرده است تا بتواند موثر بودن این ریز مولکول دارویی جدید را در آزمایش های پیش درمانگاهی و بالینی تست کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020580

وب گردی

وب گردی