ایجاد رشته میان‌رشته‌‌ای حقوق پزشکی در واحد بیرجند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: در پنج رشته موردنیاز، درخواست رشته‌‌های میان‌رشته‌‌ای داشتیم و یکی از مهم‌‌ترین آنها که مدنظر ما بوده، رشته حقوق پزشکی است.

سید حسن هاشمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تغییر در الگوهای تدریس و حرکت بر مبنای علوم روز دنیا جهت همگام‌سازی با دیگر دانشگاه‌‌ها گفت: با توجه به جایگاه دانشگاه‌‌‌‌‌ها به عنوان قوه عاقله کشور در تربیت علمی و فرهنگی نسل فردای ایران برای حرکت با علوم روز دنیا باید به سیستم پژوهش‌محوری توجه بیشتری داشته باشیم و فاصله میان دانشگاه‌‌ها و پژوهشکده‌‌ها را کم کرده تا با بهره‌‌‌مندی از پژوهش‌‌‌های کاربردی؛ در جهت حل مسائل کشور گام برداریم.

وی افزود: در حال حاضر، دانشگاه آزاد با ایجاد طرح پایش و حرکت در مسیر حل مسائل و چالش‌‌های کشور نقش پررنگی در به‌کارگیری پژوهش‌‌‌‌‌های کاربردی ایفا می‌‌کند که دستاوردی بزرگ برای این دانشگاه تلقی می‌‌شود. بدون تردید، اگر کشوری خواهان استقلال و عدم وابستگی به بیگانگان است باید به دانشگاه‌‌ها به عنوان رکن انسان‌‌ساز و بنیه علمی کشور که زیربنای کلیه تولیدات و پایگاهی برای رفع مسائل موجود در کشور است توجه ویژه‌‌ای داشته باشد.

هاشمی در ادامه درباره ایجاد رشته‌‌‌‌‌های میان رشته‌‌‌ای در واحدهای دانشگاهی استان تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل همگام‌‌سازی با علوم روز دنیا نیازمند رشته‌‌های میان رشته‌‌ای هستیم. بسیاری از رشته‌های میان رشته‌ای در حوزه‌‌‌‌های پزشکی، کشاورزی و علوم انسانی جزو رشته‌‌‌های روز و مورد نیاز ماست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: در دانشگاه آزاد استان خراسان جنوبی به تناسب نیازهای موجود یک‌‌‌‌‌‌‌‌سری رشته‌‌‌های میان رشته‌‌ای را تعیین کردیم تا بعد از دریافت مجوز نهایی در واحدهای مختلف استان ارائه شود. در پنج رشته مورد نیاز، درخواست رشته‌‌های میان‌رشته‌‌ای داشتیم و یکی از مهم‌‌ترین رشته‌هایی که در حوزه رشته‌‌های میان‌رشته‌ای مدنظر ماست، رشته حقوق پزشکی بوده که منتظر تایید نهایی برای ارائه این رشته در واحدهای دانشگاهی سطح استان هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020584

وب گردی

وب گردی