لزوم حفظ و تقویت امید بین جوانان/ مسیرهای امیدآفرین با صبر آگاهانه بدست می‌آید

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: جوان باید با تأمل و تفکر، راه خود را پیدا کند. با صبر آگاهانه قطعاً می‌توان مسیرهای امیدآفرین یافت.

غلامرضا غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تأثیرات منفی تحریم‌ها بر فرهنگ جامعه و راهکار دانشگاه برای کمک به دولت اظهار کرد: یکی از نکاتی که در نشست هم‌اندیشی دانشگاه و دولت در شرایط تحریم مورد توجه و تأکید قرار گرفت، مسئله مهم فرهنگ بود. اهتمام جلسه هم بر بیانیه گام دوم انقلاب تمرکز داشت.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هم در بیانیه و هم در صحبت‌های خود تأکید داشتند باید امید را بین جوانان حفظ و تقویت کرد. بر این مبنا در برنامه‌های وزارت علوم مخصوصاً در برنامه‌های دانشگاه‌ها به این نکته توجه شده؛ اما این‌که با چه مکانیزمی، امید و نشاط را میان جوانان تقویت کنیم، مبحث بسیار مهمی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: یکی از موارد مؤثر این است که بتوانیم دستاوردها و توفیقات به‌ویژه در حوزه علمی دانشگاه‌ها را به خوبی ارائه دهیم و در معرض دید جوانان و جامعه بگذاریم. طبیعتاً جامعه در چنین شرایطی، غرور و امید درخوری را پیدا می‌کند.

غفاری خاطرنشان کرد: نشست هم‌اندیشی دانشگاه و دولت در شرایط تحریم نیز ناظر بر این بود که با چه ساز و کاری، دستاوردها را در معرض دید عموم قرار دهیم. از طرف دیگر دانشگاه به عنوان نهادی که ظرفیت‌های قابل توجهی دارد، باید اثرگذاری خود را به جامعه نشان دهد. نمود این تأثیر هم میان جوانان و هم در سراسر جامعه، امید ایجاد می‌کند.

وی افزود: باید بدانیم امید زمانی به وجود می‌آید که افراد احساس توانمندی در خود داشته باشند. اگر خدای ناخواسته دچار انفعال و یأس شویم، نمی‌توانیم هیچ اقدامی انجام دهیم. تمام دستاوردهای ما با امید به دست آمده است. اگر مأیوس بودیم که اصلاً انقلاب نمی‌کردیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در پایان گفت: تمام مشکلات را با امید و خودباوری و باور به شعار «ما می‌توانیم» که در نگاه مردم و مسئولان وجود داشت، پشت سر گذاشتیم و کشور را حفظ کردیم. امروز هم مشکلاتی وجود دارد؛ اما جوانان باید با اراده پیش بروند. سختی‌ها نباید مؤمن را از پا دربیاورد. جوان باید با تأمل و تفکر، راه خود را پیدا کند. با صبر آگاهانه قطعاً می‌توان مسیرهای امیدآفرین یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020628

وب گردی

وب گردی