انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد آغاز شد + جزئیات

انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته امروز چهارشنبه ۱۹ تیرماه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، داوطلبانی که در کارنامه اولیه، مجاز اعلام شده‌اند، می‌توانند کدرشته محل‌های مورد نظر خود را از دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) استخراج و آن را به ترتیب علاقه مرتب کنند.

داوطلبان لازم است پس از اطمینان از صحت رشته محل‌های انتخابی خود، نسبت به تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته خود اقدام کنند. انتخاب رشته آزمون از ساعت 18 امروز 19 تیر آغاز شده و در ساعت 24 یکشنبه 23 تیر به پایان ‌می‌رسد.

داوطلبان برای انتخاب رشته با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه و یا کد رهگیری که در پایان ثبت‌نام اولیه توسط سیستم به داوطلب داده شده است می‌توانند نسبت به ثبت حداکثر 100 کد رشته محل‌ از میان کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کرده و فرم انتخاب رشته را تکمیل کنند.

پس از تأیید نهایی رشته‌های انتخابی توسط داوطلب، رسید ۱۵ رقمی توسط سیستم در اختیار داوطلب قرار داده خواهد شد، در غیر این صورت انتخاب رشته آنان تکمیل نشده است.

داوطلبان هنگام ورود به محیط برنامه اینترنتی انتخاب رشته داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، با 2 گزینه مواجه خواهند شد که از مورد تأیید بودن یا نبودن اطلاعات معدل، رشته و محل تحصیل دوره کارشناسی در کارنامه آن‌ها حکایت دارد. در صورتی که اطلاعات کارنامه با معدل، رشته و محل تحصیل دوره کارشناسی داوطلب مغایرت داشته باشد، به آن‌ها اجازه اصلاح و ویرایش موارد مربوط داده خواهد شد. در این صورت داوطلبان ابتدا باید نسبت به تغییر معدل خود براساس اطلاعیه توزیع کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

دانش‌آموختگان دوره کارشناسی معـدل مدرک فارغ‌التحصیلی و دانشجویان سال آخر میانگین معدل واحدهای گذرانده شده خود را 30 بهمن 97 را درفرم اینترنتی درج کنند، همچنین باید نسبت به ثبت رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل خود در پنجره مربوطه اقدام کنند، پس از ویرایش این موارد و تأیید آن‌ها، اجازه انتخاب رشته به آنان داده خواهد شد. داوطلبان لازم است نسبت به انتخاب یک گزینه درباره زمان فارغ‌التحصیلی یا به اتمام نرسیدن تحصیل خود تا 31 شهریور سال جاری اقدام کنند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، سیستم انتخاب رشته تا حدودی، هوشمند پیش‌بینی شده است تا در حد امکان خطاهای احتمالی داوطلبان را در زمان انتخاب رشته اینترنتی به آنان تذکر دهـد. بـه عنـوان مثال اعلام خطای انتخاب کدرشته‌محلی که داوطلب در آزمون آن شرکت نکرده و یا مجاز به انتخاب رشته نشده باشد و یا اینکه داوطلـب در یـک یـا چنـد کـد ضـریب رشـته امتحانی خود مجاز به انتخاب رشته نشده است، توسط سیستم اعلام خواهد شد.

در صورتی که داوطلب نسـبت بـه رفع خطاهای داده شده اقدام نکند، انتخاب رشته وی کامل نشده و سیستم به این داوطلب رسید انتخاب رشته 15 رقمی نخواهد داد.

درصورتی که تعداد ثبت‌نام‌شدگان در دوره‌های مجازی و پردیس خودگردان برای تشکیل کلاس به حدنصاب نرسد و با توجه به تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در کدرشـته محـل مربـوط امکان تشکیل کلاس وجود نداشته باشد، نسبت به انتقال فرد یا افراد پذیرفته شده به سایر اولویت‌های دارای نمره علمی لازم، اقدام خواهد شد. در غیـر ایـن‌ صـورت اقـدام دیگری امکانپذیر نیست و داوطلب می‌تواند در آزمون سال آینده شرکت کند.

شرایط و ضوابط در رشته‌هایی که دارای شرایط و ضوابط خاصی بوده و این شرایط در دفترچه‌های راهنما یا اطلاعیه‌های سازمان سنجش آمده است، رعایت این شرایط به عهده داوطلبان است و درصورتی که داوطلبان فاقد شرایط، نسبت به انتخاب این‌ رشته‌ها اقدام کرده و در آن‌ها قبول شوند، کلیه تبعات ناشی برعهده داوطلبان است و سازمان سنجش مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت.

گفتنی است کد محل‌های انتخابی درج شده در فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی اینترنتی پس از تکمیل و تأیید نهایی و اتمام مهلت ویرایش به هیچ عنوان قابل تغییر و یا تعویض نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020642

وب گردی

وب گردی