تئوریسین‌های جریان برانداز در سال ۷۸ به دنبال گذار از جمهوری اسلامی بودند

استاد دانشگاه تهران به فتنه 18تیر 78 اشاره کرد و گفت: جریانی خاص در حوادث 78 به دنبال ظرفیت‌سازی کاذب بود تا بتواند علیه نهادهای انقلابی اقدام کند و خشونت را با فعالیت‌های امنیتی ترکیب و کشور را به بحران بکشاند.

محمد مهدی اسماعیلی استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز درباره فتنه 18 تیر 78 گفت: فتنه 78 حادثه عادی نبود بلکه طرحی در تداوم انتخابات 76 بود تا استحاله نظام را به وجود آورد. در جریان فتنه78حرکت‌های قهرآمیزی شکل گرفت که هدفش بسیج افکار عمومی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

وی ادامه داد: جریانی خاص به دنبال ظرفیت‌سازی کاذب بود تا بتواند علیه نهادهای انقلابی اقدام کند و خشونت را با فعالیت‌های امنیتی ترکیب و کشور را به بحران بکشاند. تئوریسین‌های جریان برانداز به دنبال گذار از جمهوری اسلامی بودند و مقابله با نهادهای انقلابی کشور را دنبال می‌کردند.

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: جریان برانداز در فتنه 18تیر 78 به رهبر معظم انقلاب فشار آورد تا تسلیم شود اما ایشان چون کوه ایستادگی کردند و ذره‌ای از حق نیروهای انقلابی عقب‌نشینی نکردند. مدل رفتاری فرمانده معظم کل قوا در فتنه 78 نمونه کامل از ایستادگی و عدم تسلیم در برابر قدرت‌ها بود.

اسماعیلی در پایان تأکید کرد: همه ابعاد فتنه78 از سوی جریانی کلید زده شد که مناصب مهم نظام را در اختیار داشت و امتداد فعالیت آن‌ها را در اتفاقات انتخابات 88 دیدیدم. جمهوری اسلامی ایران توانست باتجربه ارزشمندی از کنار فتنه78 بگذرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020674

وب گردی

وب گردی