ساخت ژنراتورهای هیبریدی با کاربرد در همه شرایط آب‌وهوایی

پژوهشگران یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه قم موفق به طراحی و ساخت ژنراتورهای قابل حمل هیبریدی بادی و خورشیدی شدند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه قم در سال ۹۱ فعالیت خود را در زمینه تولید تجاری محصولی فناورانه با عنوان "ژنراتورهای هیبریدی پرتابل بادی -خورشیدی" آغاز کرد.

این ژنراتور با حداکثر قابلیت جابه‌جا شوندگی چه از نظر ابعاد و وزن و چه از نظر عملکرد، برای کاربرد در شرایط مختلف آب و هوایی خشک و سوزان بیابانی تا شرایط مرطوب دریایی و یا شرایط سرد کوهستانی طراحی و ساخته شده است.

از ویژگی‌های این ژنراتور می‌توان به عدم نیاز به منبع ذخیره سوخت، قابلیت اتصال به شبکه برق، عمر بسیار طولانی و عدم نیاز به نگهداری و تعمیرات خاص (بالای ۲۵ سال)، امکان استفاده از برق AC و DC و بازدهی بسیار بالا نسبت به محصولات دیگر اشاره کرد.

ژنراتور ساخته شده از نوع پرتابل و قابل حمل است. سیستم‌های پرتابل در موارد مختلف می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، ضمن آنکه به عنوان ژنراتور کمکی در سیستم‌های متصل به شبکه on grid و یا ژنراتور اصلی در سیستم‌های off grid و یا به عنوان جایگزین در شرایط بحرانی این ژنراتورها می‌توانند انرژی مورد نیاز سیستم‌های پزشکی، لجستیکی، مخابراتی و مانند آن را تغذیه کنند.

قابلیت گسترش و افزایش ظرفیت از جمله مزایای رقابتی این محصول نسبت به نمونه‌های دیگر سیستم هوشمند است. با این افزایش ظرفیت در صورت نیاز بدون تغییر در سیستم فعلی و تنها با افزودن بخش‌هایی به سیستم فعلی از آن می‌توان بهره‌برداری کرد.

وزن کم، قابلیت حمل، ضد ضربه بودن برای شرایط بحرانی و نظامی از دیگر خصوصیات این محصول دانش‌بنیان است.

علاوه بر آن، این ژنراتور مجهز به سیستم تست خودکار برای اطمینان از سلامت دستگاه است، به دلیل مناسب بودن نور خورشید و باد در ایران و همچنین پر خطر بودن ایران از نظر حوادث طبیعی و نبود چنین محصولی در کشور، این ژنراتور دارای کاربری گسترده‌ای در کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020687

وب گردی

وب گردی