خدمت‌گزاری در کشور در شرایط کنونی بیش‌ازپیش ارزشمند است 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: خدمت‌گزاری، تلاش، اخلاص و کار بی‌وقفه در کشور در این زمان بیش‌از‌بیش نیاز بوده و بسیار ارزشمند است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در بیست و یکمین نشست مدیران و روسای دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: فضیلت‌های مقام معلم از سخنان معصومین و بزرگان بارها نقل شده و در روایات است که تمام عالم و حتی جانداران دریا دعاگوی معلمان هستند.

وی افزود: هر فردی که مسئولیتی بر عهده دارد، دیر یا زود پایان می‌یابد و محاسبه و ارزیابی آن هرگز فراموش نخواهد شد و مسئولیت آن هرگز پایان نخواهد یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با تشریح وضعیت کنونی کشور و جهان، اظهار داشت: امروزه شاهد تقابل یک ملت با تمام داشته‌ها با دشمن هستیم.

وی ادامه داد: ملت ما ملتی است آزاده و که به خدا توکل نموده و پرچم عدالت‌خواهی و معنویت را در جهان گسترانیده و اهمیت خدمت‌گزاری، تلاش، اخلاص و کار بی‌وقفه در کشور در این زمان بیش از پیش و بسیار ارزشمند است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه هماهنگی، هم‌پیمانی و دشمنی آشکار دشمنان در این زمان در تاریخ کم‌نظیر است، افزود: در حوزه‌های اقتصادی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مورد هجمه‌های شدید قرار داریم.

وی ادامه داد: تمام داشته‌ها، آرمان‌ها، اهداف، امید و اعتماد کشور مورد هجمه و حمله قرار گرفته و علت آن قوت باور و عظمت کاری است که شروع شده و خطری است که ایران برای نظام سلطه ایجاد کرده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه مهمترین گروه که مورد خطر و حمله قرار گرفته نسل چهارم، جوان و نوجوانان کشور است، تصریح کرد: این نسل بسیاری از سختی‌ها و تهدیدات کشور را ندیده و با آن مواجه نبوده و مورد حمله شدید دشمنان قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی ادامه داد: دفاع از آینده و کیان نسلی که انقلاب را تحویل خواهند گرفت، باید توسط مربیان این نسل باشد.

وی افزود: مهمترین دانشگاه کشور طبق بیانات رهبر معظم انقلاب و صاحب‌نظران، دانشگاه فرهنگیان است که محصول آن بسیار مهم و حساس است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی به‌ دنبال ارتقای وضعیت سلامت کشور، دانشگاه‌های صنعت به دنبال صنعت بهتر و هر دانشگاهی کار ویژه خود را دارد، تصریح کرد: ماموریت و مسئولیت مهم دانشگاه فرهنگیان تربیت نسل آینده است و دولت، مجلس و تمام ارکان نظام باید این دانشگاه مهم را حمایت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان تنها مرجع رسمی ورود نیرو به آموزش و پرورش است، به نحوه جذب دانشجومعلم در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: موضوع ماده ۲۸ در زمان اضطرار و برای رفع نیازهای آموزش و پرورش ایجاد شده و نباید روش اصلی باشد و نیازمند تضمین‌های لازم است.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و فعالیت‌های این دانشگاه، مورد توجه است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به حضور رتبه‌های برتر کنکور در دانشگاه فرهنگیان، افزود: اینکه جوانان نخبه و با استعداد، اولین انتخابشان دانشگاه فرهنگیان بوده، دارای اهمیت است؛ بحث تضمین شغلی یکی از انگیزه‌ها است که اگر این مساله مدیریت نشود باعث آفت خواهد شد.

وی ادامه داد: زمانی در تربیت معلم، افراد با انگیزه‌های عالی، الهی، بدون مسائل مالی و اقتصادی وارد می‌شدند و اگر در شرایط کنونی انگیزه‌های دیگر دخیل شود، رسالت مسئولان برای مدیریت صحیح آن سنگین‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020698

وب گردی

وب گردی