آمار اولیه انتخاب رشته کنکور ارشد ۹۸ اعلام شد

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تاکنون بیش از ۷ هزار نفر نسبت به انتخاب کدرشته های خود در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ اقدام کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش درباره نحوه برگزاری آزمون ارشد 98 گفت: آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ به همراه اولین مرحله المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کدرشته برای تمامی دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کدرشته، ۷۷ شهر و ۱۶۲ حوزه امتحانی در روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد ۹۸ برگزار شد.

وی افزود: تعداد ۶۱۵ هزار و ۴۵۲ داوطلب در این آزمون ثبت نام کردند و همچنین تعداد ۴۰ هزار و ۷۶۴ داوطلب در دو کدرشته (رشته های شناور) متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ شدند.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: با توجه به اینکه هر داوطلب در صورت شرکت در دو کدرشته امتحانی باید دو کارت ورود به جلسه آزمون دریافت می کرد در مجموع تعداد ۶۵۶ هزار و ۲۱۶ کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ صادر شد.

توکلی افزود: از تعداد کل کارت های صادر شده برای آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ تعداد ۵۲۲ هزار و ۸۷۳ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند و تعداد ۱۳۳ هزار و ۳۴۳ نفر در جلسه آزمون غایب بودند.

وی خاطرنشان کرد: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ دوشنبه ۱۷ تیر ماه ۹۸ به صورت کارنامه در سایت سازمان سنجش منتشر شد و تعداد ۴۵۶ هزار و ۸۶۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند. از این تعداد، ۴۳۲ هزار و ۷۶۷ نفر در یک کدرشته و تعداد ۲۴ هزار و ۹۷ نفر در دو کدرشته مجاز به انتخاب رشته شده اند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تا صبح امروز پنجشنبه ۲۰ تیرماه ۹۸ تعداد ۷ هزار و ۱۰۰ نفر نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند. داوطلبان تا ۱۰۰ کدرشته محل امکان انتخاب دارند.

وی افزود: ظرفیت پذیرش بدون احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۱۶۰ هزار و ۸۱۷ نفر است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1020700

وب گردی

وب گردی