آمادگی ایران برای تأسیس صندوق مشترک با روسیه برای تأمین مالی همکاری‌های فناورانه

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از آمادگی ایران برای تأسیس صندوق یا صندوق‌های مشترک با کشور روسیه برای تأمین مالی همکاری‌های نوآورانه دو کشور خبر داد و گفت: آمادگی داریم تا با ایجاد خط اعتباری مشترک، همکاری‌های فناورانه میان دو طرف را تسهیل و پشتیبانی کنیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، علی وحدت که با هدف گسترش تعاملات نوآورانه و بررسی زمینه همکاری‌های شرکت‌های دانش‌بنیان دو کشور وارد روسیه شد، طی سخنانی در دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعتی «اینوپروم ۲۰۱۹»، ضمن ابراز خوشحالی از همکاری‌های مشترک ایران و روسیه، اظهار امیدواری کرد که این نشست بتواند باعث گسترش هرچه بیشتر همکاری‌های نوآورانه میان شرکت‌های ایرانی و روسی شود.

وی با بیان اینکه اکوسیستم فناوری و نوآوری ایران در سال‌های اخیر تحولات مهمی را تجربه کرده و دستاوردهای ارزنده‌ای داشته است، خاطر نشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان واستارت‌آپ‌های ایرانی به طور چشمگیری توان خود در توسعه فناوری‌های پیشرفته همچون زیست‌فناوری، اطلاعات و ارتباطات و نانو را ارتقا داده‌اند و حالا در حال ورود به زنجیره ارزش شرکت‌های جهانی هستند.

وحدت با تاکید بر اینکه روابط تجاری ایران و روسیه قدمتی دیرینه دارد و حالا شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی آماده هستند در کنار روابط تجاری، همکاری‌های نوآورانه را نیز عمق بخشند، ادامه داد: یکی از الزامات همکاری‌های فناورانه، به ویژه در سطح بین‌المللی تأمین مالی کارآمد و هوشمندانه است و در اکوسیستم نوآوری ایران، بار اصلی تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان واستارت‌آپ‌های حوزه فناوری برعهده صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکای راهبردی آن، یعنی صندوق‌های پژوهش و فناوری است. از این رو ما به اتفاق چهار صندوق دیگر پژوهش و فناوری در این نشست حاضریم و آمادگی کامل خود را برای تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان واستارت‌آپ‌های ایرانی حاضر در این نشست اعلام می‌کنیم.

وی اضافه کرد: ما به شرکت‌های روسی اطمینان می‌دهیم که طرف‌های ایرانی توسط ما و صندوق‌های پژوهش و فناوری ایرانی پشتیبانی مالی خواهند شد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره ابزارهای حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی برای تأمین مالی همکاری‌های فناورانه تاکید کرد: ما با طیف متنوعی از ابزارهای تأمین مالی از تسهیلات تا سرمایه‌گذاری و خدمات تجاری‌سازی به میدان آمده‌ایم. بنابراین برای تأسیس صندوق یا صندوق‌های مشترک میان دو کشور برای تأمین مالی همکاری‌های فناورانه نیز آمادگی داریم. همچنین در صورت تمایل همتایان روسی، آمادگی داریم با ایجاد خط اعتباری مشترک، همکاری‌های فناورانه میان دو طرف را تسهیل و پشتیبانی کنیم.

وحدت با ابراز امیدواری از اینکه این رویداد، گامی کوچک برای انجام کارهای بزرگ بعدی باشد، یادآور شد: همچنین آمادگی داریم تا با ایجاد خط اعتباری مشترک، همکاری‌های فناورانه میان دو طرف را تسهیل و پشتیبانی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020706

وب گردی

وب گردی