تربیت نیروی انسانی ماهر، مهم‌ترین عامل مقابله با تحریم‌ها است

رئیس دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای و گفت: حدود 70 درس دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای، به صورت عملی و در محیط آزمایشگاه‌ها و حتی خارج از دانشگاه به دانشجویان آموزش داده می‌شود.

ابراهیم صالحی عمران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با تأکید بر نقش نیروی انسانی در پیشگیری از تحریم‌ها گفت: مهم‌ترین عاملی که می‌تواند به عنوان عنصر مقاومتی شناخته شده و از تحریم‌ها جلوگیری کند، نیروی انسانی است. نیروی انسانی در مقابله و بی‌اثر کردن نقش اساسی دارد.

وی ادامه داد: تربیت و پرورش نیروی انسانی، مهم‌ترین عامل بازدارنده‌ای است که در شرایط اقتصادی کشور می‌تواند نقش‌آفرینی داشته باشد.

رئیس دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای با اشاره به نقش مهم دانشگاه‌ها در تربیت نیروی انسانی گفت: در تربیت نیروی انسانی، نمی‌توان نقش آموزش را دست کم گرفت، در حقیقت تربیت نگرش‌، دانش و ارزش منابع انسانی می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. وظیفه آموزش نیروی انسانی بر عهده دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی است. در تربیت و آموزش سرمایه انسانی، عواملی مانند انتقال مهارت‌ها و تربیت نیروی ماهر با در نظر گرفتن ارزش‌های جامعه می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد نقش مهمی در شرایط فعلی دارد، تصریح کرد: دشمن اقتصاد ایران را هدف قرار داده‌ است. به همین منظور اگر ببخواهیم به رفع مشکلات اقتصادی بپردازیم نباید از نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی و تربیت نیروی انسانی ماهر در فرآیند توسعه کشور غافل شد چرا که تربیت نیروی فنی و به اصطلاح آچار به‌دست می‌تواند در حوزه اقتصاد نقش مهمی ایفا کرده و کلید حل معضلات کشور باشد.

صالحی عمران با بیان‌ اینکه دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای با تربیت نیروی انسانی ماهر می‌تواند در توسعه کشور نقش مهمی داشته باشد، گفت: برنامه‌هایی برای تحول در سرفصل دروس در نظر گرفته شد و در نهایت تمامی سرفصل‌ها با رویکرد نیازهای اقتصادی و بازار کار دچار تغییر شده است.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای آموزش مهارت‌های ویژه بازار در دستور کار قرار گرفته است، بر همین اساس تغییرات دروس دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای با رویکرد حرفه‌ای، شغلی و بازار صورت گرفته است،

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای برای تربیت دانشجویان، شایسته‌محوری در دستور کار قرار داده‌ شده است اظهار کرد: در تربیت نیرو بر اساس شایسته‌محوری، دانشجویی که از دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای فارغ‌التحصیل می‌شود، صرفاً بر اساس مباحث تئوریک آموزش ندیده است، درهمین راستا حدود 70 درس دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای، به صورت عملی و در محیط آزمایشگاه‌ها و حتی خارج از دانشگاه به دانشجویان آموزش داده می‌شود.

صالحی عمران در پایان تاکید کرد: برنامه درسی کلیدی‌ترین نقش را در آموزش عالی ایفا می‌کند و، هر‌چه در تدوین برنامه‌های درسی زمان بیشتری صرف کنیم، تغییرات صحیح سرفصل‌های درسی می‌تواند سرمایه انسانی خوبی را برای محیط کار کشور فراهم کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020713

وب گردی

وب گردی