دانشجویان در فتنه 78 ابزار دست تندروها شدند

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گردانندگان غائله کوی دانشگاه، آشوبی برپا کردند تا از دانشجویان علیه نظام سوءاستفاده کنند و با بهره‌گیری از این ماجرا و مظلوم‌نمایی کوشیدند به اهداف خود؛ یعنی تضعیف نظام و رهبری دست یابند.

سید محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فتنه 18 تیرماه سال 78 اظهار کرد: گردانندگان غائله کوی دانشگاه، آشوبی برپا کردند تا از دانشجویان علیه نظام سوءاستفاده کنند. آنها با بهره‌گیری از این ماجرا و مظلوم‌نمایی کوشیدند به اهداف خود؛ یعنی تضعیف نظام و رهبری دست یابند. فردی مثل مصطفی تاج‌زاده معاون سیاسی وقت وزارت کشور در فتنه 78 نقش زیادی داشت و تلاش کرد اتفاق کوی دانشگاه تبدیل به بحرانی ملی شود؛ اما این خطر بزرگ توسط مردم و نیروهای انقلابی خنثی شد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ادامه داد: آشوب 78 آغاز شد و تمرینی برای فتنه 88 در سطح گسترده‌تری بود. ریشه‌ها و ابعاد این عبرت تاریخی را باید همواره یادآوری کرد تا درسی برای مردم و مسئولان باشد و همگان بدانند دشمنان به چیزی کمتر از براندازی جمهوری اسلامی ایران اکتفا نمی‌کنند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در توضیح فتنه 18 تیر 78 تصریح کرد: نیروهای افراطی و اصلاح‌طلب به بهانه تعطیلی روزنامه سلام، دانشجویان را در کوی دانشگاه تحریک کردند تا با پلیس درگیر شده و آشوب برپا کنند. برخی از مدیران دولت اصلاحات هم به جای آرام کردن جامعه، افکار عمومی را ملتهب و همه تقصیرها را متوجه نظام کردند.

حسینی درباره افرادی که در فتنه 78 نقش‌آفرینی کردند، گفت: برخی مسئولان کوی دانشگاه هم در فتنه 18 تیر دست داشتند و به‌جای کمک به برقراری آرامش، دانشجویان را برای انجام فعالیت‌های ضد امنیتی تحریک کردند. در حالی که انتظار می‌رفت دانشجویان با بصیرت وارد عرصه خطرناک 18 تیر 78 شوند؛ اما برخی از آنها ابزار دست افراد تندرو شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020735

وب گردی

وب گردی