دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند به الگویی برای دیگر دانشگاه‌ها تبدیل شود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: با نگاهی که در میان مدیران جدید دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، این دانشگاه می‌تواند به الگویی برای سایر دانشگاه‌ها تبدیل شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد در دیدار دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که در سفری یک روزه با همراهی دکتر سعید آزادیان دستیار ویژه رئیس دانشگاه و مهندس احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه، به استان خراسان شمالی سفر کرده، دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در این دیدار با تبریک دهه کرامت و فرا رسیدن میلاد با سعادت امام رضا(ع)، گفـت: یکی از موضوعات جدیدی که باید بر آن تأکید شود، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که مقام معظم رهبری در آن جوانان، دانشگاهیان و حوزیان را مورد عنایت قرار دادند و 41 مرتبه در این بیانیه درباره جوانان تأکید کردند.

وی با انتقاد از معرفت‌زدایی از علم، خاطرنشان کرد: متأسفانه فرهنگ علم تبدیل به مادی‌گرایی شده، به طوری که برخی افراد هدف از تحصیل در علوم پزشکی را کسب درآمد عنوان می‌کنند که این موضوع یک فاجعه است و باید اصلاح شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با تأکید بر لزوم توجه به علوم انسانی، ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانات خود تأکید دارند که علوم انسانی باید برگرفته از قرآن باشد. باید از خودمان سؤال کنیم چقدر در این حوزه موفق بوده و توانسته ایم علوم انسانی را از قرآن و روایات مستند کنیم و علوم انسانی ترجمه‌ای را به مبانی دینی برگردانیم.

وی تأکید کرد: تحول علوم انسانی، لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب است که سالها پیش این ندا را سر دادند و این تحول به تمدن‌سازی اسلامی کمک می‌کند، چرا که همانطور که در قلب مدینه دین قرار دارد، پایداری تمدن نیز با تدین امکان‌پذیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه دو آفت شبهه‌سازی در اعتقادات و شهوت‌گستری در اخلاقیات، فضای دانشگاه را تهدید می‌کند، تصریح کرد: اگر اعتقاد به اخلاق صدمه ببیند، سایر موضوعات نیز آسیب خواهد دید. وظیفه دانشگاه‌ها این است که این دو جریان را مدیریت و اصلاح کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با تمجید از آیین‌نامه آراستگی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: با نگاهی که در میان مدیران جدید دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و تحولی که در این دانشگاه آغاز شده، دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند به الگویی برای سایر دانشگاه‌ها تبدیل شود.

امام‌جمعه بجنورد در ادامه تأکید کرد: باید در حوزه علوم انسانی یک نهضت علمی شروع شود همانطور که برای سوادآموزی نهضت علمی ایجاد شد و موفقیت‌های خوبی هم داشت. باید در این حوزه کاری کارستان صورت بگیرد.

وی با استقبال از طرح دانشگاه آزاد اسلامی برای تحول در علوم کشاورزی و منابع طبیعی، گفت: متأسفانه در نظام آموزشی فعلی دانشجویان کشاورزی به مزرعه نمی‌روند و حتی بذرها را به خوبی نمی‌شناسند. این در حالی است که کشاورزان سنتی توانایی، مهارت و دانش بیشتری نسبت به فارغ‌التحصیلان کشاورزی دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در پایان با بیان اینکه دانشگاه باید پیشانی فرهنگ و معنویت باشد، خطاب به دکتر طهرانچی گفت: امیدواریم با حضور شما در دانشگاه آزاد اسلامی، تحولی چشمگیر در همه حوزه‌های دانش، پژوهش، فرهنگ، ارزش‌ها و... به وجود آید. ما هم برای موفقیت شما در این مسیر دعا می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020756

وب گردی

وب گردی