دانشجویان در مسابقات IEC با چالش‌های بازار‌ کار آشنا می‌شوند

دبیر علمی رویداد IEC گفت: دانشجویان در مسابقات IEC با چالش‌های بازار‌ کار آشنا می‌شوند.

سید مرتضی یزدان پرست در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به تاثیر رویداد IEC در ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: در سیستم آموزشی کشور، دانشجویان در کلاس درس با کتاب، درس، دفتر و تخته مواجه هستند. دانشجویان در کلاس‌های درس مباحث نظری را فرا‌می‌گیرند و در پایان امتحان درس مربوطه را با موفقیت پشت سر خواهند گذاشت؛ اما شاید آن‌طور که باید با مسائل دنیای واقعی و چالش‌های مرتبط با آن مواجه نیستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مسائل بسیاری از شرکت‌ها با دانش روز دنیا حل می‌شود، در همین راستا باید پل ارتباطی میان مسائل این شرکت‌ها و مواردی که دانشجویان آن را فرامی‌گیرند، ایجاد شود.

دبیر علمی رویداد IEC گفت: رویدادهایی مانند IEC می‌تواند ارتباط را در مطالبی که دانشجویان در کلاس‌ها فرا می‌گیرند و حوزه اجرایی ایجاد کند. مباحث دروسی مانند آمار، ریاضی و اقتصاد هنگام درس خواندن ممکن است انتزاعی به نظر برسد؛ اما زمانی که دانشجویان در چنین فضایی قرار می‌گیرند، درمی‌یابند این دانش است که منجر به تصمیم‌گیری می‌شود. اگر این شرکت‌ها توانسته‌اند پیشرفت کنند و بازار را به دست بگیرند، از دانش رشته‌های برنامه‌ریزی، ریاضی واقتصاد و غیره استفاده و تصمیم‌گیری‌های دقیق و علمی اتخاذ کرده‌اند.

وی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در رویداد IEC با چالش تصمیم‌گیری مواجه هستند؛ یعنی پس از هر راند مسابقه دانشجویان می‌توانند نتایج تصمیمات خود را مشاهده کنند که بر اساس داده‌ها و آمار اتخاذ کرده‌اند. دانشجویی که از فضای صنعت دور است، در این رویداد درمی‌یابد دانشی که به‌دست می‌‌آید در چه مواردی قابل استفاده خواهد بود.

یزدان پرست بیان کرد: فرصت آزمون و خطا در فضای کار و در دانشگاه‌ها بسیار کم است، دانشجو باید پیش از ورود به بازار کار در فضای آزمایشی یا شبیه‌سازی شده، با چالش‌های بازار آشنا شود. رویدادهای علمی همانند IEC می‌تواند این فضا را برای دانشجویان علاقه‌مند ایجاد کند تا دانش و مهارت خود را افزایش دهند، همچنین با مسائل شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شوند.

دبیر علمی رویداد IEC گفت: شرکت‌هایی که حامی رویداد IEC بودند، در طول کارگاه‌ها، یکی از چالش‌های خود را مطرح و راهکارهای حل آن را با سایرین به اشتراک گذاشتند. به عنوان مثال شرکت حامی این رویداد چالش قیمت‌گذاری خود را شرح داد و اعلام کرد چگونه متخصصان آن شرکت با دانش داده کافی و تحلیل آماری با استفاده از دیتاهای موجود، توانسته‌اند این چالش را حل کنند.

وی افزود: دانشجویان در این رویداد فضا و دنیای جدید را مشاهده می‌کنند و کاربرد آن را در فضای شبیه‌شده درمی‌یابند و چالش‌های موجود را نیز تجربه می‌کنند. دانشجویان که از فضاهای این چنین دور هستند، در رویداد 3 تا 5 روزه می‌توانند به صورت مختصر و مفید از نزدیک با فضایی شبیه بازار کار آشنا شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020770

وب گردی

وب گردی