علم بدون اخلاق به خدا نمی‌رسد

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان همدان گفت: منظور از علم و دانش، علمی است که از منظر هستی شناسی به خدا برسد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از همدان، حجت الاسلام حمیدرضا طالقانی ورکشی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی همدان، عصر امروز در آیین افتتاحیه دوره آموزشی حیات طیبه ویژه تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگا‌های آزاد اسلامی سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان اظهار کرد: حوزه خلافت انسان همه مراتب هستی مخلوق است تا انسان به قول ملاصدرا در این عرصه خدایی کند.

وی با بیان اینکه دلیل اعتراض فرشتگان به خدا درباره خلافت انسان به دلیل گستره عظیم خلافت آدم بود افزود: همه مراتب هستی از اختیار بهره‌مند هستند و ملائکه در زمان آفرینش آدم محترمانه اعتراض می‌کنند.

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه ملاک خداوند برای مقام خلافت الله علم است تصریح کرد: خداوند در سوره بقره معیار و ملاک انسان را علم و دانش معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: البته منظور از علم و دانش، علمی است که از منظر هستی شناسی به خدا برسد و اگر نه علم منهای خدا نمی‌تواند انسان را به خدا برساند.

طالقانی با بیان اینکه علمی که اخلاق همراه آن نباشد از بمب اتم سر درمی‌آورد خاطرنشان کرد: اگر اخلاق علم را همراهی نکند، انسان، گرگ انسان می‌شود و دانشگاه آزاد به دنبال این است که دانشجویان را به علم و اخلاق مجهز کند و شایستگی خلافت الهی را پیدا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020779

وب گردی

وب گردی