حاجیان با تفکر صحیح و مورد رضایت خدا در حج شرکت کنند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از حجاج خواست که با تفکر صحیح و مورد رضایت خداوند در این مراسم معنوی شرکت کنند و گفت: در مکه و مدینه اگر فکر کنید خدا چه توقعی از شما دارد به آن سمتی که دستور داده است، می روید.

به گزارش پروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران در مصلی امام خمینی ره به مناسبت هفته حج با خواندن حدیثی از امام رضا علیه السلام در آستانه ولادت امام هشتم شیعیان گفت: درباره حج از آن حضرت سوال کردند که ایشان فرمودند علت حج رفتن به سوی خداست و اینکه حاجیان خدایی شوند و برنامه‌هایشان بر اساس اصول دینی مهیا کنند.

وی افزود: در همین مورد خداوند در قرآن می‌فرماید که فردای قیامت متقین به سوی خدای رحمان حرکت می‌کنند و در ذیل این آیه پیامبر اکرم (ص) فرمودند که کسانی که فردای قیامت به محضر الهی می رسند از متقین هستند اینها سواره (دارای سعادت) به محضر معبود می رسند، کسانی که در دنیا چشم خود را به بسیاری از لذات دنیا بستند و اطاعت خدا کردند همواره دارای سعادت به محضر خدا می رسند.

سرپرست حجاج ایرانی با مهم خواندن حجاب و عفاف میان مسلمانان گفت: عزیزانی هستند که برای دفاع از حجاب جان خود را فدای اسلام کردند و مانند شیخ زکزاکی که فرزندانش را در این راه قربانی کرد و خود نیز متأثر از این جنایت علیه مسلمانان است از انسان‌های وارسته هستند.

نواب ادامه داد: یکی از اهداف حج این است کسی که به این سفر معنوی می‌رود طالب زیاده در دین است و وظیفه اسلامی خود را انجام می‌دهد و فضل خدا را برای خود خواهد داشت.

وی همچنین گفت: افرادی که به حج می‌روند و باز می‌گردند باید تحول پیدا کنند و از معاصی و اعمال بد روی برگردان باشند.

وی ادامه داد: امام رضا (ع) همچنین می‌فرمایند کسی که به دور خانه خدا طواف می‌کند یعنی من خدا محور هستم نه دنیا محور، حج این اثر را برای انسان دارد که از گناهان خارج می‌شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج افزود: پس از حج انسان از گذشته خود رخ بر می‌بندد و نسبت به گذشته پاک می‌شود، مشرف شدگان به حج نسبت به آینده باید خود را اصلاح کنند و با دقت بیشتری رعایت مسائل را بکنند.

نواب اضافه کرد: زائران عزیز سوال می‌کنند در این سفر معنوی چه باید انجام دهند؟ عزیزان آنچه که مهم است برای زائر و غیر زائر تفکر صحیح است، در جامعه نیاز به تفکر دقیق و صحیح زیاد داریم، برخی مواقع فکر نکرده می‌نویسیم میگوییم و پیام می‌دهیم. بسیاری از دعواها و مسائل دادگاه‌ها می‌تواند شکل نگیرد وقتی که انسان با فکر عمل کند.

وی همچنین گفت: حاجیان باید با تفکر صحیح بروند، باید فکر کنیم که پیامبر (ص) از ما چه انتظاری دارد آیا برخورد ما شبیه ایشان است؟ این شیوه زندگی ما در دنیا مانند اهل بیت (ع) است و همچنین ببینیم برخورد با مردم و خانواده چگونه است، بدانید اگر تفکر بهتری کنیم که این تصمیم‌ها تأثیر گذار است.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: تفکر جهت دار خوب نیست انسان باید تفکر بدون جهت داشته باشد که آیا ارزش گناه کردن دارد، آیا به این لذت زود گذر دنیا توجه کند یا متوجه پاسخگو بودن در آخرت باشد.

نواب گفت: اگر خوب تفکر کنیم چه در تهران چه در مکه و چه در مدینه راه بهتری را در جهت رضای خدا و اصلاح امور می‌رویم.

گفتنی است، امسال ۸۶ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی از ۱۹ ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع راهی عربستان می‌شوند.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1020786

وب گردی

وب گردی