رویداد IEC ارتباط صنعت و دانشگاه را تقویت می‌کند

نائب دبیر رویداد علمی IEC گفت: رویداد IEC ارتباط صنعت و دانشگاه را تقویت می‌کند، همچنین دانشجو نسبت به مطالب آموزشی دروس دید بهتری پیدا می کند و می‌تواند آن‌را در محیط‌های شبیه سازی شده، پیاده سازی کند.

محمد جواد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به جزئیات برگزاری رویداد IEC گفت: رویداد IEC برای دومین بار برگزار می‌شود. سال گذشته، این رویداد در چهاردهم تیر ماه با ۸۰ شرکت کننده برگزار شد که بیشترین شرکت کنندگان از دانشگاه تهران٬ صنعتی شریف و امیرکبیر بودند.

وی ادامه داد: این مسابقه در واقع به موضوع داده کافی پرداخته است، همانطور که می‌دانید داده کافی در صنایع مختلف کاربرد بسیاری دارد. امسال نیز دومین دوره این رویداد به همت دانشگاه صنعتی شریف، بسیج دانشجویی و دانشکده مهندسی صنایع این دانشگاه برگزار شده است.

نائب دبیر رویداد علمی IEC گفت: مسابقه IES به صورت تک رشته‌ای برگزار نمی‌شود و مختص دانشجویان صنایع طراحی نشده است، بلکه دانشجویان دانشگاه صنایع برق، کامپیوتر، آمار، ریاضی و علوم کامپیوتر نیز می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند زیرا این دانشجویان دید توسعه کلان دارند و می‌توانند تحلیل داده داشته باشند.

وی اضافه کرد: همان‌طور که می‌دانید مطالبی که در دانشگاه تدریس می‌شود، باید به‌روز باشند، البته داده کافی علم به‌روزی است اما دانشجو در فضای کلاسی امکان فعالیت در فضای شبیه‌سازی شده را ندارد. دانشجو در چنین شرایطی دانشجو نمی‌تواند تشخیص دهد کدام یک از مطالبی که فرا گرفته است، در صنعت پر کاربردتر است و می‌تواند پاسخگوی نیازهای روز کشور باشد. این امر را می‌توان به عنوان هدف اصلی رویداد IEC در نظر گرفت.

اسلامی بیان کرد: این رویداد ارتباط صنعت و دانشگاه را تقویت می‌کند، همچنین دانشجو نسبت به مطالب آموزشی دروس دید بهتری پیدا می‌کند و می‌تواند آن‌را در محیط‌های شبیه سازی شده، پیاده سازی کند.

وی افزود: فعالیت در فضای شبیه سازی شده نسبت به فضای کار دارای چندین مزیت است. در فضای کار معمولاً استرس بالا است و فرد فرصت آزمون و خطا ندارد، اما در چنین رویدادهایی امکان آزمون و خطا وجود دارد. دانشجویان در پایان این رویداد علمی گواهی دریافت خواهند کرد که می‌توانند به شرکت های دانش بنیان ارائه دهند، این گواهینامه به عنوان رزومه کاری دانشجو محسوب می‌شود و برای وی در زمینه اشتغال بسیار مفید خواهد بود.

نائب دبیر رویداد علمی IEC گفت: اقدامات آغازین مسابقه از ۶ ماه گذشته آغاز شد. پیش ثبت‌نام این رویداد از دانشگاه‌های برتر ایران انجام شد که از جمله آن می‌توان به دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران اشاره کرد.

وی اضافه کرد: ۸۵۰ نفر در ثبت نام اولیه این رویداد شرکت کرده بودند با توجه به محدودیت‌ها و کمبود فضا، امکان برگزاری مسابقه با این تعداد دانشجو را نداشتیم؛ پس دانشجویان را با معیارهای مشخص و از پیش تعیین شده فیلتر کردیم.

اسلامی افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که وجود داشت امکان برگزاری مسابقه برای ۲۰۰ نفر فراهم شده بود. توانایی مهارتی دانشجویان از جمله مواردی بود که در انتخاب آنان برای شرکت در این مسابقه در اولویت قرار داشت.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری‌کارگاه‌های این مسابقات گفت: رویداد از سه بخش اصلی تشکیل شده است بخش اول آن کارگاه غیرحضوری، بخش دوم آن نیز شامل کارگاه حضوری و بخش سوم شامل مسابقه بود. کارگاه غیرحضوری این رویداد در هفدهم تیرماه سال جاری برگزارکه در آن نرم افزار پایتون به صورت کامل توضیح داده شد. کارگاه‌های حضوری این رویداد ۱۸ و ۱۹ تیرماه در تالار ابن‌سینا دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. روز اول این مسابقه در بیستم در روز دوم در بیست و یکم تیرماه برگزار شد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1020787

وب گردی

وب گردی