تولید گرم‌کن‌ مخازن با فناوری داخلی

یک شرکت دانش‌بنیان داخلی گرم‌کننده(هیتر) صنعتی را برای دور مخازنی که حاوی مواد خاص هستند بومی‌سازی و به بازار تجاری روانه کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یک شرکت دانش‌بنیان داخلی با توجه به یکی از نیازهای صنعت یعنی حوزه گرم‌کن‌های صنعتی، توانسته این محصولات را با دانش فنی بومی تولید و تجاری سازی کند.

ملیحه نادری مدیرعامل "آریا گرمکن صنعت" با اشاره به تولید گرم‌کن‌های صنعتی در این شرکت دانش‌بنیان گفت: این گرم‌کن ها سامانه‌ای برای کاربرد در مخازن صنعتی است که به روی مخازن بسته می‌شود.

این فعال فناور با بیان این‌که هیتر های انعطاف پذیر از جنس سیلیکون و پلی‌آمید تولید می‌شود، افزود: این توانایی را داریم که گرم‌کن‌های صنعتی یادشده را در هر ابعاد و توان، منطبق با نیازهای صنعت تولید کنیم.

مدیرعامل آریا گرم‌کن صنعت با اشاره به گستردگی مصرف و نیاز صنایع مختلف به این محصول اظهار کرد: از جمله کاربردهای این گرمکن می‌توان به صنایع نفت و پتروشیمی، صنایع خودروسازی، تاسیسات، تابلوهای برق و همچنین سامانه‌های حرارتی صنعتی اشاره کرد.

وی، انعطاف‌پذیری را یکی از ویژگی‌های مهم این گرم‌کن‌ها دانست و گفت: با توجه به قیمت بالای مواد اولیه و مشکلات واردات نمونه خارجی این محصول، در حال حاضر تنها تولیدکننده این گرم‌کن‌ها در داخل کشور هستیم و تلاش کردیم این محصولات با کیفیتی بالا و مواد اولیه مرغوب تولید شود.

مدیرعامل گرمکن آریا صنعت تولید گرم‌کن‌های بشکه‌ای و سطلی را از محصولات صنعتی این شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: این هیترها در دو نوع کمربندی و ژاکت تولید می‌شود. در این هیترها با استفاده از روکش سیلیکون، از ترموستات جهت تنظیم دمای هیتر استفاده شده است و برای گرم کردن بشکه های فلزی روغن و گریس مناسب است .

این فعال فناور، به مزیت‌های گرم‌کن‌های تولید داخل اشاره کرد و افزود: این گرم‌کن‌ها با بهره گیری از ترموستات برای تنظیم دما، عایق حرارتی و روکش سیلیکون، به نسبت نمونه های مشابه مصرف برق پایین و راندمان حرارتی بالا برخوردارند و می‌توانند گرما را به صورت یکنواخت در کل سطح بشکه اعمال کنند.

نادری به اشتغال جمعی از دانش‌آموختگان و متخصصان در این شرکت دانش‌بنیان برای رونق تولید صنعتی اشاره کرد و گفت: این شرکت دانش‌بنیان توانسته است با تولید انواع گرم‌کن‌ها، ضمن تأمین بخشی از نیاز صنعت با تولید داخلی، ضمن ایجاد اشتغال زمینه‌ساز جلوگیری از خروج ارز و واردات نمونه مشابه باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020809

وب گردی

وب گردی