حجاب، ارزشی منطبق با طبیعت انسان است

حجاب، ارزشی است منطبق با طبیعت انسان و برای کمال و رشد شخصیت انسانی فرض شده است تا سلامت جامعه و نفس و نسل را محقق کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در کرج، در بیانیه بسیج اساتید ادانشگاه آزاد اسلامی استان البرز آمده است: مسأله سبک زندگی، یکی از کلیدی‌ترین ارکان شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی و یکی از توصیه های هفتگانه مقام معظم رهبری (مدظله) در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی محسوب می­شود. در بین موضوعات متکثر این حوزه، مسأله عفاف و حجاب از موضوعات بسیار مهمی است که به خوبی می­تواند نشان‌دهنده هویت عفیفانه مسلمین به خصوص بانوان مسلمان باشد.

این بیانیه در ادامه می افزاید: حجاب اسلامی جزء ضروریات دین و مورد عنایت صریح آیات قرآن کریم و سخنان ارزشمند حضرات معصومین(علیهم السلام) است و این فریضه الهی موجب حفظ عزت وکرامت زنان وتشخص وارزشگذاری به مقام زن مومن وصیانت از حریم وشخصیت انسانی آنان می‌شود.

حجاب، ارزشی است منطبق با طبیعت انسان و برای کمال و رشد شخصیت انسانی فرض شده است تا سلامت جامعه و نفس و نسل را محقق کند. در شرایطی که بدخواهان نظام اسلامی و استکبار جهانی در شبیخون گسترده فرهنگی قصد دارند این عزت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند و با شبهه و تمسخر در تلاشند این زینت بندگی را از آنان بگیرند، وظیفه اصلی به دوش خود بانوان و دختران ماست تا در حفظ این پوشش و پاکیزگی تلاش کنند.

بسیج اساتید دانشگاه آزاد استان البرز افزود: دیروز مردم مسلمان ما در واقعه گوهرشاد با خون خود از حجاب و عفاف صیانت کردند و امروز در هجمه رسانه‌ها، ماهواره‌ها و فضای مجازی، معرفت دینی و تفکر اسلامی سلاح مبارزه و صیانت از عفت و پاکی زنان و خواهران ماست. نتیجه سهل‌انگاری و مسامحه در امر دین و بی‌توجهی به فرهنگ عفت و پوشیدگی، گسست خانواده‌ها، و رشد مفاسد اخلاقی در جامعه است که مقدمات سقوط و نابودی یک جامعه را فراهم می‌کند.

بسیج اساتید دانشگاه های آزاد اسلامی استان البرز ضمن گرامیداشت هفته حجاب وعفاف اعلام می‌دارد: همه ی دستگاه های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی کشور موظفند در محیط‌های علمی آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و ادارات دولتی ضمن حمایت از این ارزش الهی، این افتخار و عزت زن مسلمان را تمجید و تحسین کنند و با تبلیغات گسترده در ترویج فرهنگ دینی تلاش کنند.

در پایان این بیانیه آمده است: رسانه‌ها و صداوسیما نیز ضمن تبیین عقلانی و منطقی امر حجاب و فلسفه پوشش نسبت به رشد باورهای مذهبی در جامعه با برگزاری برنامه ها و نشست های تخصصی با اولویت کرسی های آزاد اندیشی و تریبون های آزاد تلاش کنند و آن دسته از برنامه هایی که به هر نحوی در راستای تقدس زدایی از فرهنگ عفاف و حجاب گام بر می دارد را حذف کند. دستگاه محترم قضایی و نیروی محترم انتظامی نیز به عنوان حافظان و حارسان دفاع از سلامت جامعه در راستای اعتلای این فرهنگ مقدس در سطح جامعه با هنجارشکنان و کسانی که دانسته یا ندانسته به عملی شدن نقشه های شوم دشمن در داخل کشور کمک میکنند برخورد جدی و قاطع داشته باشند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1020840

وب گردی

وب گردی