باید از سرمایه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در اجرای امور فرهنگی و دانشجویی بهره‌مند شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید از سرمایه‌های بالقوه و بالفعل دانشگاه در اجرای امور فرهنگی و دانشجویی به بهترین شکل ممکن بهره مند شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، هشتمین نشست شورای هماهنگی معاونان فرهنگی و دانشجویی مراکز استان‌ها، واحدهای جامع و روسای شورای تخصصی فرهنگی و دانشجویی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست حجت الاسلام دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، به صورت ویدئو کنفرانس در واحد الکترونیک (مستقر در واحد علوم و تحقیقات) تشکیل شد.

کلانتری در این نشست با اشاره به اینکه تابستان، فرصت طلایی برای تدوین شیوه و برنامه ریزی سالانه و مرور و سازماندهی برنامه های متنوع فرهنگی و دانشجویی در سطح کشور است، گفت: از امسال فعالیت‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برای دوره زمانی شهریور تا شهریور برنامه ریزی می شود و تلاش می‌کنیم همه برنامه‌ها را در ستاد و صف، با دقت لازم برگزار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ملاک اصلی در برنامه‌های مربوط به سال تحصیلی 99-98 سند جامع راهبردی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود، خاطرنشان کرد: در این سند، برنامه‌ها، اولویت‌ها و هدف‌ها مشخص شده است. برنامه‌ها باید به نحوی اجرا شود که بیشترین فراگیری را در برداشته باشد و شمار مخاطبان را افزایش دهد تا روند تغییر و تحول اساسی در دانشگاه به خوبی طی شود.

کلانتری با تأکید بر لزوم تولید محتوای غنی با رعایت صرفه جویی در هزینه های امور فرهنگی، خاطرنشان کرد: اگر در کارهای فرهنگی و دانشجویی، اسراف شود، خود به خود از ارزش کارها کاسته و موضوع تبدیل به ضدفرهنگ می شود. در عین حال باید از سرمایه های بالقوه و بالفعل دانشگاه در اجرای امور فرهنگی و دانشجویی به بهترین شکل ممکن بهره مند شد.

وی با اشاره به ضرورت تبیین دستاوردهای 40 ساله انقلاب برای مردم و به ویژه نسل جوان، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ ترین دانشگاه حضوری دنیا، یکی از هزاران دستاورد بزرگ و مهم انقلاب است و باید ابعاد مختلف آن به خوبی برای نسل جوان بیان شود.

کلانتری با بیان اینکه در اجرای آیین‌نامه آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری در دانشگاه آزاد اسلامی نباید غفلت صورت بگیرید، افزود: حجاب، شعار، نشانه و پرچمی برافراشته است که قرآن کریم بر وجوب و اهمیت آن تاکید کرده و می تواند برای ارتقای جامعه به ویژه در دانشگاه، موضوعی مهم و محوری تلقی شود.

در این نشست، معاونان فرهنگی و دانشجویی مراکز استان‌ها، واحدهای جامع و روسای شورای تخصصی فرهنگی و دانشجویی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی به صورت ویدئو کنفرانس درباره مباحث مختلف به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020855

وب گردی

وب گردی