برگزاری اردوی توانمندسازی و معرفت افزایی دبیران کانون‌های فعال دانشگاه آزاد

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نخستین اردوی آموزشی توانمندسازی و معرفت افزایی دبیران کانون‌های فعال دانشجویی هلال احمر این دانشگاه، مردادماه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نخستین نشست اعضای شورای سیاست‌گذاری اردوی آموزشی مهارتی و معرفتی دبیران کانون‌های فعال دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی برگزار شد.

رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست گفت: این اردو با همکاری جمعیت هلال احمر کشور و مشارکت بیش از هزار نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، اوایل مرداد امسال به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: این اردوی 10 روزه برای نخستین بار در تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود و در نظر داریم علاوه بر توانمندسازی حرفه ای و تخصصی اعضای کانون‌های دانشجویی هلال احمر برای مقابله با بلایا و حوادث طبیعی، فرصت معنوی را برای زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی دانشجویان فراهم کنیم.

نصیری، یکی از هدف‌های برگزاری این اردو را تبیین و تأسی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: بر همین اساس، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مصمم است از ظرفیت بالای دانشجویان کانون‌های هلال احمر دانشگاه به منظور توانمندسازی و توان افزایی مهارتی و معرفتی این قشر بزرگ دانشجویی در مقابله با بلایا و حوادث طبیعی به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

وی افزود: نقش آفرینی در برنامه های آینده فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کمک رسانی در مواقع ضروری، حمایت روانی از آسیب دیدگان در حوادث طبیعی و همچنین فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم، در دستور کار این معاونت قرار دارد.

در این نشست، دکتر یاسر احمدوند معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، اهتمام دانشگاه آزاد اسلامی به توانمندسازی اعضای این کانون‌ها برای مقابله با بلایا و حوادث طبیعی را اقدامی ارزشمند عنوان و خاطرنشان کرد: از برگزاری این اردو حمایت و تلاش می کنیم تا برنامه ها به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

همچنین علی گنج کریمی معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر کشور، برگزاری اردوهای توانمندسازی دانشجویی را از سرفصل های مهم برنامه‌های سازمان جوانان جمعیت هلال احمر عنوان کرد.

در ادامه این هم اندیشی، شماری از دبیران کانون‌های فعال دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی به بیان نکته نظر و دیدگاه های خود درباره برگزاری هر چه بهتر محتوایی اردو پرداختند.

دومین دوره آموزشی معرفت رضوی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد برگزار می شود

نصیری در نشست هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری دومین دوره آموزشی معرفت رضوی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نظر دارد برای تقویت بنیان های فکری و اعتقادی دانشجویان واحدهای این دانشگاه، دومین دوره معرفت رضوی را با هدف ارتقای معرفتی و آمادگی آنان به منظور حضور موثر فکری و اندیشه ای در دانشگاه ها و تشکیل نشست های معرفتی و کرسی های آزاداندیشی برگزار کند.

وی خاطرنشان کرد: دومین دوره آموزشی معرفت رضوی در واحد گلبهار خراسان رضوی (مشهد مقدس) و در دو بازه زمانی هشت روزه به صورت مجزا، ویژه برادران و خواهران از یکم تا شانزدهم شهریور امسال برگزار خواهد شد.

نصیری با بیان اینکه دانشجویان برگزیده این دوره، ضمن دریافت امتیاز فرهنگی، در پاییز امسال به اردوی منتخبان در قم دعوت خواهند شد، افزود: دانشجویان علاقه مند به شرکت در دومین دوره آموزشی معرفت رضوی، ضمن مطالعه دقیق شرایط و قوانین مربوط، برای نام نویسی به سایتhttp://velayat.iau.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020860

وب گردی

وب گردی