استفاده از بازی های موبایلی برای کاهش استرس داوطلبان/ بازار داغ سلفی گرفتن در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

روز اول مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی رسماً از صبح امروز در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد که سلفی گرفتن یکی از متقاضیان با دکتر طهرانچی و کاهش استرس داوطلبان با بازی های موبایلی از حاشیه های روز نخست برگزاری مصاحبه ها بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی امروز 22 تیر ماه در واحد علوم و تحقیقات حاضر شدند و مصاحبه خود را با استادان خبره برگزار کردند.

زمان برگزاری آزمون از ساعت ٨ صبح در رشته های علوم انسانی آغاز و با استقبال دانشجویان همراه بود. از هر طیف و سنی برای شرکت در آزمون حاضر شده بودند چه پیرمردی که از ارومیه برای انجام مصاحبه راهی تهران شده بود و چه جوانان دهه هفتادی که برای اولین برای در مصاحبه شرکت می کردند.

یکی از داوطلبان رشته علوم انسانی به همراه فرزند خردسال خود در محل برگزاری آزمون حاضر شده بود و داوطلبان سرگرم کودک وی بودند و همین موضوع باعث شده بود دقایقی داوطلبان استرس خود را فراموش کنند.

اساتید برتر واحد های دانشگاه آزاد و دانشگاه دولتی در آزمون دکتری


با توجه به متمرکز بودن مصاحبه های دانشجویان، بهترین استادان واحد های دانشگاه آزاد اسلامی و برخی دانشگاه های دولتی در واحد علوم تحقیقات حاضر شدند تا از دانشجویان مصاحبه بگیرند. با دستور حوزه ریاست دانشگاه آزاد برای تمام اساتید حکمی صادر شد تا در مدت زمان فعالیتشان مشکلی نداشته باشند. در اتاق های مصاحبه یک دانشجو مقابل ۴ استاد مرتبط با رشته، برای مصاحبه حاضر می شد و به سوالات آنها پاسخ می داد.

استرس بالای دانشجویان برای انجام مصاحبه

با توجه به حساسیت آزمون دکتری دانشجویان نوبت صبح استرس بالایی برای انجام مصاحبه داشتند و بیشتر آنها برای اینکه با آرامش وارد اتاق مصاحبه شوند دائما با تلفن های همراه خود را مشغول و سرگرم بازی می کردند. البته در این میان بودند دانشجویانی که با آرامش و در گوشه ای از سالنِ انتظار مشغول مطالعه بودند.

رفته رفته داشنجویان پس از صحبت با نفراتی که در مصاحبه شرکت کردند خیالشان راحت شد که اگر مقالات و رزومه قوی داشته باشند مشکلی برای قبولی نخواهند داشت.

ظرفیت سازی به سبک دانشگاه آزاد برای دانشجویان غیرتهرانی

تعداد زیادی از متقاضیان آزمون دکتری که در شهرستان زندگی می کردند برای استفاده از ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی در اقصی نقاط کشور واحد های دانشگاه آزاد را انتخاب کردند تا در همان شهر خودشان ادامه تحصیل دهند.

یکی از دانشجویان علوم سیاسی در این خصوص گفت: در دانشگاه دولتی شهید بهشتی و دانشگاه تهران برای انتخاب رشته مجاز شدم اما به دلیل اینکه در تبریز زندگی می کنم و دانشگاه های سراسری تهران و شهید بهشتی واحد دانشگاهی در مقطع دکتری در شهرستان ارومیه نداشتند از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کردم و برای انجام مصاحبه آزمون دکتری به تهران سفر کردم.

وی افزود: در شهرستان ارومیه زندگی می کنم و دانشگاه آزاد اسلامی در تبریز در مقطع دکتری علوم سیاسی دانشجو پذیرش می کند و به همین خاطر این دانشگاه را انتخاب کردم.

دانشجو رشته علوم سیاسی در این خصوص گفت: سهمیه حضور در دانشگاه سراسری شهید بهشتی و دانشگاه تهران را کسب کردم و برای انتخاب رشته مجاز شدم اما به دلیل اینکه نمی توانستم در مقطع دکتری در شهر تهران تحصیل کنم از ظرفیت دانشگاه آزاد استفاده کردم و در آزمون ثبت نام کردم تا در استان محل اقامتم یعنی تبریز ادامه تحصیل دهم.

به گفته مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری آزمون دکتری تخصصی سال آینده هم به صورت متمرکز و ویژه برگزار خواهد شد تا سطح کیفی برگزاری مصاحبه دکتری بیشتر شود.

دعوت از ۴٧ هزار متقاضی تحصیل در مقطع دکتری/ عدالت محوری به سبک دانشگاه آزاد

۴٧ هزار متقاضی تحصیل درمقطع دکتری برای شرکت در این آزمون دعوت شدند. تا با نظم و ارزیابی منظم و حمایت و پشتیبانی دانشگاه آزاد در این آزمون شرکت کنند.

بیش از 30 هزار دانشجو از صبح شنبه 22 تیرماه با حضور در واحد علوم و تحقیقات، سوابق پژوهشی و مصاحبه علمی خود را در 3 هفته ارائه خواهند کرد تا طی ثبت در برگه‌های مخصوص و در نظر گرفتن امتیازات آزمون کتبی و سازمان سنجش، نمره کلی ارائه‌شده داوطلب مشخص شود.

هدف مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری آزمون جامع دکتری به صورت متمرکز، عدالت محوری در روند برگزاری و انتخاب دانشجویان براساس توانایی هایشان است. در حین انجام مصاحبه 4 استاد از دانشجویان مصاحبه می کنند.

اقامت دانشجویان بومی در هتل فرهیختگان

دانشگاه آزاد اسلامی برای رفاه بیشتر دانشجویانی که از شهرستان به تهران سفرکردند، هتل فرهیختگان را در حالت آماده باش قرارداده است تا هر دانشجو برای اقامت در این هتل با ثبت نام در سامانه برای خود اتاق رزرو کند.

بسیاری از استادان و دانشجویان که از استان های مختلف در تهران حاضر شدند در هتل فرهیختگان اقامت دارند و دانشجویان با پرداخت شبی 35 تا 40 هزار تومان از امکانات مجموعه استفاده می کنند.

باتوجه به حضور گسترده متقاضیان، دانشجویان باید در این سایت اسم و مشخصات خود را وارد کنند.

خبر خوش دکتر طهرانچی به دانشجویان برای افزایش وام شهریه

در نوبت ظهر دکتر طهرانچی از محل برگزاری آزمون دکتری بازدید کرد و با دانشجویان و استادان گفت و گو کرد. بسیاری از استادان از وضعیت موجود و نحوه برگزاری آزمون به صورت متمرکز رضایت داشتند.

یکی از اعضای هیات علمی رشته علوم انسانی در این خصوص گفت: نسبت به سال گذشته تولیدات علمی دانشجویان ارتقاء پیدا کرده است و به نظر می رسد برگزاری آزمون دکتری به صورت متمرکز بازخورد خوبی خواهد داشت.

در ادامه دکتر طهرانچی از استادان درخواست کرد تا پس از پایان مصاحبه با دانشجویان نکاتی که در سال آینده به آنها جهت ارتقاء برگزاری آزمون دکتری متمرکز کمک خواهد کرد؛ یاداشت کنند.

پس از بازدید دکتر طهرانچی از بلوک آموزشی واحد علوم تحقیقات با خبرنگاران گفت و گو گرد و خبر خوبی را به دانشجویان داد و گفت: توافق‌های خوبی با چند بانک صورت گرفته و بر اساس مصوبه هیت أمنا سود سپرده دانشگاه آزاد اسلامی از این پس به عنوان سپرده پشتیبان وام شهریه در نظر گرفته می‌شود و وام ها از مهرماه سال جاری با افزایش قیمت به دانشجویان پرداخت خواهد شد.

یکی از متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در حین بازدید رئیس دانشگاه آزاد با دکتر طهرانچی عکس سلفی گرفت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1020893

وب گردی

وب گردی