دانشگاه آزاد واحد کرج در اقلیم کردستان عراق مدرسه سما تأسیس می کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج گفت: طی رایزنی هایی که با مسئولین آموزشی در اقلیم کردستان عراق صورت گرفته است، زمینه برای حضور مدارس سمای واحد کرج با همکاری خیرینی محلی در این اقلیم مهیا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از کرج، محمدحسن برهانی فر که در جلسه شورای نظارت و هماهنگی سمای استان البرز با حضور سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز سخن می گفت؛ ضمن برشمردن گوشه هایی از ظرفیت های وسیع آموزشی، علمی و امکانات موجود در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اظهار داشت: طی رایزنی هایی که با مسئولین آموزشی در اقلیم کردستان عراق صورت گرفته است، زمینه برای حضور مدارس سمای واحد کرج با همکاری خیرینی محلی در این اقلیم مهیا شده است.

وی افزود: در استان البرز نیز شهرستان های هشتگرد، فردیس و نظرآباد ظرفیت بسیار مناسبی برای راه اندازی و تاسیس مدارس سما را داراست که پیگیری های لازم در خصوص اخذ مجوزهای مربوطه صورت گرفته است و امیدواریم با تعامل بیشتر با آموزش و پرورش استان با احداث این مدارس ضمن تحقق اهداف آموزشی خود، بخشی از بارآموزشی استان را از دوش آموزش و پرورش برداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج همچنین ابراز امیدواری کرد با حضور قاسمی در آموزش و پرورش استان البرز و رویکرد جهادی وی تعاملات فی مابین سما و آموزش و پرورش بیش از پیش انجام شده و گام های موثری در زمینه توسعه کمی و کیفی فضاهای آموزشی در سطح مدارس فنی و حرفه ای و مهارتی در سطح استان البرز برداشته شود.

محمدرضا بلیاد معاون آموزش های عمومی و مهارتی واحد کرج(سما) نیز با اشاره به اینکه سمای استان البرز از سال 85 تاکنون توسعه ای از لحاظ کمی نداشته است ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی های لازم با آموزش و پرورش استان، توسعه کمی و کیفی مدارس سما در البرز براساس سیاست های نظارتی سازمان سما و به منظور کاهش بار آموزشی بر آموزش و پرورش استان البرز صورت گیرد.

بلیاد همچنین پیشنهادات و برنامه های آتی سمای کرج را به صورت مبسوط برای مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تشریح کرد و از وی خواست با توجه به نیازهای روزافزون آموزشی استان در سطح مدارس، مجوزهای لازم برای توسعه کمی و کیفی فضاهای آموزشی مدارس سما بویژه مدارس مهارتی را به دانشگاه آزاد اسلامی در استان در اختیار این دانشگاه قرار گیرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1020923

وب گردی

وب گردی