ارائه بسته‌های حمایتی  در راستای تقویت علمی و پژوهشی  پژوهشگران فناور

تفاهم‌نامه‌ای میان صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه اصفهان در راستای حمایت از طرح های پژوهشی محققان و اعضای هیات علمی دانشگاه منعقد شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه اصفهان تفاهم نامه همکاری امضا کردند. این تفاهمنامه همکاری در راستای حمایت از طرح های پژوهشی محققان و اعضای هیات علمی دانشگاه به امضای ایمان افتخاری رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان رسید. البته پیش از این در سال 94 تفاهم نامه ای میان صندوق و دانشگاه امضاء شد که این تفاهمنامه متمم آن است.

بر اساس این تفاهمنامه 15 طرح پژوهشی و 30 رساله دکتری پژوهشگران دانشگاه برای اجرا توسط صندوق حمایت می شود تا اقدامی برای توسعه فعالیت های تحقیقاتی مورد نیاز کشور باشد. یکی از مفاد این تفاهم نامه تعهد دانشگاه اصفهان به داوری طرح ها در قالب فرم های مصوب صندوق است که به موجب آن، روند داوری طرح ها در صندوق تسهیل و فرایند داوری طرح های دانشگاه مختصرتر می شود.

این تفاهم نامه با هدف حفظ مالکیت معنوی نتایج طرح برای پدید آورنده طرح منعقد شده است زیرا این موضوع برای محققان از اهمیت بالایی برخوردار است.

ایمان افتخاری در مراسم امضای این تفاهم نامه توضیحاتی درباره فعالیت های صندوق ارائه داد و بیان کرد: به زودی روند دریافت پروژه ها در کارگروه های مختلف صندوق تغییر می کند و از این پس با انتشار فراخوان در هر کارگروه از پژوهشگران برای ارسال طرح دعوت می شود. برنامه ریزی ها به گونه ای است که در هر حوزه علمی در طول سال 3 فراخوان منتشر شود.

وی همچنین ابراز کرد: بسته های حمایتی جدیدی نیز توسط صندوق در حال طراحی است. این بسته ها در روزهای آینده به جامعه پژوهشگران ارائه می شود تا حرکت علمی آنها تقویت شود و شتاب گیرد. گرنت های «استقرار»، «پیش‌تازان» و «آغاز» در این بسته حمایتی قرار دارند که هر یک کارکرد خود را در مسیر توسعه فعالیت های علمی کشور دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020927

وب گردی

وب گردی