احداث ساختمان 8 طبقه در حریم بنای تاریخی/تخلفات شهرداری در ساخت و ساز

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری در ساختمان‌های تحت تملک خود قانون را رعایت نکرده است، گفت: در منطقه 7 شهرداری در حریم یک بنای تاریخی ساختمانی 8 طبقه احداث شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،‌ علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در صد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر در زمینه طرح الزام شهرداری به تعیین تکلیف پروانه عملیات ساختمانی و گواهی پروانه برای ساختمان‌های تحت تملک شهرداری، اظهار داشت: این طرح از سوی کمیسیون معماری و شهرسازی در اردیبهشت امسال ارائه شد و بر مبنای یک بررسی آسیب‌شناسی و مطالعاتی به نتایجی در این زمینه دست یافتیم که نشان از الزام شهرداری به برخی از موارد قانونی داشت.

وی افزود: تعداد قابل توجهی ساختمان در تملک شهرداری یا مؤسسات زیرمجموعه‌ای آن است و یا اینکه پروژه‌های مشترکی توسط شهرداری و مراکز دیگر در زمینه ساختمانی ایجاد شده و در حالی که شهرداری خودش مرجع صدور پروانه خود این موضوع را اجرا نکرده است.

اعطا ادامه داد:‌مشکل جایی بروز می‌یابد که پروژه مشارکتی بوده و یا شهرداری قصد داشته ساختمان‌های تحت تملک خود را بفروشد و مباحث حقوقی، مالی و بی‌رغبتی خریداران را نشان می‌دهد.

وی به ذکر سال‌هایی در این زمینه اشاره کرد و گفت: در منطقه 7 بنایی به اسم خانهلرزاده وجود دارد که این بنا تاریخی است و در حیاط آن 8 طبقه ساختمان است که در حریم اثر تاریخی بدون پروانه ساختمانی ساخت و ساز شده و این مسئله الان دردسر ایجاد کرده است.

اعطا افزود: ساختمان مؤسسه همشهری که به صورت سه ساختمان مجاور هم است نیز پایان کار ندارد و ساختمان شهرداری 2 و یک و ساختمان 2 منطقه 8 نیز فاقد پروانه است.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: بر همین اساس کمیسیون به جمع‌بندی رسید که طرحی را تهیه و از طریق آن شهرداری را ملزم به اخذ پروانه کند و یا آنچه که تا کنون اقدام نکرده در بازه زمانی پیگیری و پروانه دریافت کند.

اعطا گفت:‌در پایان شورای شهر باید ملزم به ارائه گزارش در این زمینه باشد و باید توجه داشت اخذ پروانه ساختمانی علاوه بر رفع مشکلاتی که ذکر شده سبب افزایش ارزش افزوده دارایی‌های شهرداری نیز می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020936

وب گردی

وب گردی