پورابراهیمی : توقیف نفتکش بی‌پاسخ نمی‌ماند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اقدام انگلیس در توقیف نفتکش ایران را اشتباهی فاحش خواند و گفت: این توقیف بدون پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز ، محمدرضا پورابراهیمی ، اقدام انگلیسی‌ها در توقیف نفتکش ایران را اشتباهی فاحش خواند و گفت: این اقدام در ادامه خصومت‌ها و دشمنی‌های انگلستان در برابر ملت ایران قبل و بعد از انقلاب است. این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه ذره‌ای از منافع ملی کشور در برابر این اقدام انگلیسی‌ها کوتاه نخواهیم آمد، افزود: مجلس شورای اسلامی هفته آینده تصمیمات لازم را در مورد مقابله با اقدام انگلستان خواهد گرفت، دولت هم این مسیر را جلو می‌برد.

اقدام انگلیس بی‌پاسخ نخواهد ماند / هزینه‬ سنگینی پرداخت خواهند کرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر لزوم انسجام ملی در برابر اقدامات آمریکا و اروپا، گفت: وزارت امور خارجه باید اقدام متقابل در برابر انگلستان طراحی کند. قطعاً این اقدام انگلیس بی‌پاسخ نخواهد ماند و انگلستان هزینه سنگینی بابت این اقدام خود خواهد پرداخت.

نماینده مردم کرمان در مجلس، اقدامات انگلستان و آمریکا را نشان‌دهنده استیصال دشمنان در برابر اقتدار جمهوری اسلامی ایران خواند و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران وارد فضای جدید شده است که دست برتر را در منطقه و جهان دارد. تحلیل‌های دشمنان نشان می‌دهد که تحریم‌های اقتصادی تبدیل به فرصتی برای اقتدار اقتصادی ملت ایران خواهد شد.

اقدام انگلیسی‌ها آغاز فضای جنگ روانی در منطقه علیه ایران است

پورابراهیمی تاکید کرد: تلاش انگلیس و آمریکا برای ایجاد جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی در داخل و خارج از علائم ضعف در مواجهه اقتصادی و نظامی با ایران است. اقدام انگلیسی‌ها آغاز فضای جنگ روانی در منطقه علیه جمهوری اسلامی ایران و ایجاد فضای تشتت در جامعه است که به دستور آمریکایی‌ها انجام شده است.

وی گفت: روند شاخص‌های اقتصادی در مدیریت بازار ارز، روند تولید، عبور از نرخ منفی رشد اقتصادی به مثبت، که مورد پیش بینی نهادهای بین المللی قرار گرفته است نشان دهنده حرکت جمهوری اسلامی به سمت اقتدار اقتصادی است.

روش‌های جایگزین بودجه برای کاهش درآمدهای نفتی

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: فروش رسمی نفت ایران شاید به صفر برسد اما فروش غیر رسمی نفت بر اساس قراردادهای که بین ایران و برخی کشورها منعقد شده است جایگزین فروش رسمی نفت خواهد شد. اگر این درآمدهای ناشی از فروش غیر رسمی نفت نیز کاهش یابد روش‌های جایگزین در بودجه پیش بینی شده است.

پورابراهیمی تصریح کرد: برای اداره کشور در حوزه اقتصادی نگرانی جدی وجود ندارد و بازار ارز قابل کنترل و مدیریت است.

وی اظهار داشت: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در تلاش بودند تا با عدم اجرای تعهدات خود در ماجرای برجام، ایران را در بن بست قرار دهند و ما را وادار کنند تا در دوره جدید مذاکرات بخشی از تعهدات جدید را بپذیریم، اما غرب به این آرزوی خود دست نیافت.

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: امروز آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها فهمیدند که استمرار مسیر تحریم‌ها نه تنها موجب تحقق اهداف شأن نشده است بلکه جمهوری اسلامی ایران را در مسیر جدید عبور از تحریم‌ها قرار داده است.

پورابراهیمی گفت: اقدامات دشمن طی ماه‌های اخیر بیانگر ضعف دشمن در نابودی اقتصاد ایران است اخیراً وزیر خزانه داری آمریکا در نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است اقتصاد ایران علی رغم تحریم‌های بسیار سخت و شکننده توانسته، منسجم شود و لذا آنچه را در سال ۹۷ با عنوان علائم فروپاشی اقتصاد ایران می‌دانستیم در سال ۹۸ محقق نشده است و جمهوری اسلامی ایران در حال خروج از تحریم هاست.

وی اضافه کرد: اگر این مسیر تا ماه‌های آینده ادامه پیدا کند آمریکا دیگر تحریم‌های جدید اقتصادی ندارد که اجرایی و ایران را با چالش روبرو کند. عبور ایران از شرایط تحریمی سخت، مفهوم پایان سیاست‌های تحریم اقتصادی علیه ایران است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در گزارش وزیر خزانه داری آمریکا به رئیس جمهور این کشور آمده است علی رغم اینکه آمریکایی‌ها به جامعه جهانی فشار آوردند که با ایران همکاری نکند چهار کشور روسیه، ترکیه و چین، قبح عدم ارتباط با ایران را شکستند و احتمالاً در آینده کشورهای دیگر نیز از تحریم‌های آمریکا علیه ایران تبعیت نمی‌کنند و مفهوم عدم رابطه اقتصادی با ایران به شکل عملی تحقق نمی‌یابد و جمهوری اسلامی می‌تواند از این مسیر عبور کرده و به فضای ارتباطات منطقه‌ای و جهانی بازگردد.

استیصال آمریکا و انگلیس از شکست تحریم ایران

پورابراهیمی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از تحریم ایران به استیصال رسیدند، اظهارداشت: به همین دلیل موضوع جنگ را مطرح می‌کنند، استیصال آمریکایی‌ها در حوزه تحریم‌های اقتصادی موجب شده است موضوعاتی مانند جنگ نظامی را مطرح کنند. آمریکا می‌داند که از جنگ چیزی عایدش نخواهد شد و بی آبروی بیشتر آمریکا را در منطقه و جهان موجب می‌شود.

وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها پیش از این ادعا می‌کردند که از فضای حمل و نقل دریایی در خلیج فارس صیانت می‌کنند و همه چیز تحت کنترل آنهاست اما حوادث اخیر برای نفتکش‌ها در منطقه نشان می‌داد که آمریکا تسلطی بر خلیج فارس ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در ماجرای انهدام پهپاد آمریکایی نیز سریع‌ترین و پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکایی توسط نیروی نظامی ایران ساقط شد به همین جهت به خاطر استیصال به دنبال این هستند که به شکلی آبرو داری کنند.

پورابراهیمی تاکید کرد: آمریکایی‌ها تلاش داشتند با ایران توافق کنند تا در مقابله ساقط شدن پهپاد شأن در منطقه‌ای که جمعیتی ندارد و ارزش اقتصادی نیز ندارد بمباران محدودی انجام دهند تا آبروی خود را بخرد اما از طرف جمهوری اسلامی ایران اعلام شد اگر کوچک‌ترین تجاوزی به ایران شود به معنای جنگ تمام عیار علیه جمهوری اسلامی است و مقابله به مثل خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه ایران به پایان رسیده است اظهار داشت: موضع مقتدر مقام معظم رهبری در دیدار با نخست وزیر ژاپن موجب تضعیف آمریکا در منطقه شد و در دنیا آمریکا به کشوری مستأصل دربرابر ایران تبدیل شده است.

منبع : مهر

کد خبر: 1020953

وب گردی

وب گردی