بلاتکلیفی داوطلبان با حذف ناگهانی رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه صداوسیما

دبیر جامعه رسانه اسلامی دانشگاه صداوسیما گفت: مهم‌ترین مرکز تربیت نیروی رسانه‌ای کشور که به گفته مقام معظم رهبری، نبض رسانه ملی در آنجا می‌زند با بی‌تدبیری وزارت علوم و تصمیمات یک شبه، دچار مشکلات فراوانی شده است.

امیر موسیوند، در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره حذف برخی رشته‌‌محل‌ها از دانشگاه صداوسیما، گفت: سابقه دانشگاه صداوسیما در حوزه رسانه و ارتباطات بر کسی پوشیده نیست. دانشگاهی با حدود 50 سال سابقه و وابسته به یکی از بزرگترین سازمان‌های رسانه‌ای جهان که در تمام حوزه‌های رسانه، از جمله پژوهش و تولید محصولات مختلف رسانه‌ای، فعالیت مستقیم و مؤثر دارد.

وی افزود: در دو سال اخیر، مهم‌ترین مرکز تربیت نیروی رسانه‌ای کشور که به گفته مقام معظم رهبری، نبض رسانه ملی در آنجا می‌زند با بی‌تدبیری وزارت علوم و تصمیمات یک شبه، دچار مشکلات فراوانی شده است.

موسیوند خاطرنشان کرد: سال گذشته در آستانه انتخاب رشته دانشجویان کارشناسی ارشد، به بهانه جلوگیری از گسترش بی‌رویه مراکز آموزش عالی بی‌ضابطه، تعدادی زیادی از رشته‌های این دانشگاه را حذف کردند که در نهایت با پیگیری‌های گسترده و زحمات فراوان، این رشته‌ها در فرصت‌های آخر باقی مانده و پس از چند مرحله اصلاحیه در دفترچه باز گردانده شد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: پس از آن وزارت علوم تلاش‌های فراوانی کرد تا دانشگاه صداوسیما را به طور کلی منحل کند و با پیگیری نهاد‌های مختلف، از این طریق نیز به نتیجه‌ای نرسیدند.

دبیر جامعه رسانه اسلامی دانشگاه صداوسیما تصریح کرد: امسال هم در ایام انتخاب رشته کارشناسی ارشد، مجدداً رشته علوم ارتباطات این دانشگاه را حذف کرده‌اند.

وی افزود: ادعای معاون سابق آموزشی وزارت علوم در جلوگیری از رشد دانشگاه‌های بی‌ضابطه که موجب حذف رشته‌های دانشگاه صداوسیما می‌شود، در حالی است که دانشگاه صداوسیما با بیش از 50 سال سابقه، یکی از تخصصی‌ترین دانشگاه‌های رسانه‌ای کشور است. لذا این مسئله، با گسترش قارچ‌گونه مراکز غیرانتفاعی دانشگاهی در سطوح مختلف در تناقض است و غرض‌ورزی و بی‌تدبیری این وزارتخانه را نشان می‌دهد.

موسیوند تأکید کرد: سازمان صداوسیما با وجود بخش‌های متعدد خبری و مراکز بزرگ پژوهشی و آماری، نیاز جدی به جذب دانشجویان ارتباطات دارد و این کار وزارت علوم در جذب نیروی متخصص سازمان صداوسیما اختلال ایجاد می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تضییع حقوق دانشجویانی که یک سال با امید، تلاش فراوان داشته‌اند و تضعیف رسانه ملی که در خط مقدم جنگ نرم است، تنها نتیجه این قبیل تصمیمات غیرکارشانسی و به دور از منطق وزارت علوم است. البته خبر انتصاب آقای خاکی صدیق به عنوان معاون آموزشی وزارت علوم و برکناری آقای شریعتی نیاسر، ما را امیدوار کرده که ایشان بتواند وزارت علوم را در بخش آموزشی به ریل تدبیر بازگرداند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020956

وب گردی

وب گردی