استادان دانشگاهی باید فرصت تحقیق و پژوهش داشته باشند

دادن فرصت تحقیق و پژوهش به اساتید دانشگاه یکی از موضوعاتی است که مسئولان  واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید به آن توجه داشته باشند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی واحد تهران مرکزی، سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی در شورای واحد تهران شرق با بیان اینکه استادان دانشگاه علاوه بر نقش والای معلمی باید فرصت مطالعه، تحقیق و پژوهش نیز داشته باشند، افزود: با کاهش ساعات تدریس و ایجاد مراکز تحقیقاتی می توانیم به این مهم بپردازیم.

وی در ادامه افزود: ایجاد و گسترش فضاهای پژوهشی و پژوهشکده های درآمدزا از دیگر برنامه های مهم دانشگاه آزاد اسلامی است که این امر موجب می شود از وابستگی به شهریه دانشجویی کاسته شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تاسی به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه، «دانشگاه خودش را از مسائل کشور جدا نداند و مسائل کشور، چالشهای کشور برای دانشگاه، مسائل واقعی و حقیقی و اصلی باشد.» تصریح کرد: دانشگاه آزاداسلامی به عنوان یک دانشگاه حل مساله با وجود پتانسیل های علمی در واحدهای مختلف میتواند در همه زمینه ها از جمله رشته گرایش های: هنر، روانشناسی، اقتصاد، صنعت و ... درحل مسائل کشور کارهای بزرگی انجام دهد.

آقامیری در پایان سخنان خود همچنین با تاکید بر ایجاد فضایی مملو از آسایش فیزیکی و آسایش انسانی در دانشگاه، ظهار داشت: به منظور افزایش سطح رضایتمندی دانشجویان، استادان و کارکنان باید تدابیری اتخاذ شود تا از ترددهای زمانبر و وقت گیر در سطح واحدهای استان تهران کاسته شود.

بر اساس این گزارش، در ادامه این جلسه حاضرین درباره مسائل مختلف دانشگاه از جمله: فرصتهای مطالعاتی، طرح های تحقیقاتی، افزایش حقوق، مسائل فرهنگی، انعقاد تفاهم نامه با بخش های صنعتی و... نقطه نظرات خود را ارائه دادند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1021007

وب گردی

وب گردی