پیوستن تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی به اتحادیه‌های دانشجویی اجبار نیست

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای دست‌یابی تشکل‌ها به انسجام، یک نیاز تشکیلاتی وجود دارد مبنی بر اینکه به اتحادیه‌های دانشجویی بپیوندند. این یک الزام مدیریتی نیست؛ بلکه صرفانیاز تشکیلاتی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روز جمعه 21 تیر ماه، خبری به نقل از محمد قربانی، مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر اینکه، «همه تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی باید به عضویت یکی از اتحادیه‌های دانشجویی درآیند و در غیر این صورت منحل خواهند شد»؛ منتشر شد.

قربانی درباره صحت مطلب فوق، در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: من چنین بحثی را مطرح نکرده‌ام. حرف من این بود که برای اینکه تشکل‌ها از انسجام تشکیلاتی بیشتری برخوردار شوند و بتوانند دوره‌های آموزشی و محتوایی متعددی را بگذارند و با سایر تشکل‌ها در ساختارهای دانشگاهی هم افزایی داشته باشند، نیاز است که به یکی از اتحادیه‌های دانشجویی بپیوندند.

وی افزود: به جز بسیج، هفت اتحادیه دانشجویی با جهت‌گیری و سلایق فرهنگی و سیاسی گوناگون و روش‌های مختلف وجود دارد. بنابراین شرایط مناسب برای عضویت تشکل‌ها در اتحادیه‌های دانشجویی وجود دارد تا بتوانند از مزایای اتحادیه‌استفاده کنند و به انسجام و هم‌افزایی تشکیلاتی دست یابند.

قربانی در پاسخ به این سؤال که آیا تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در صورت عدم پیوستن به اتحادیه‌های دانشجویی، منحل می شوند، گفت: مسأله انحلال صحت ندارد و پیوستن تشکل‌ها به اتحادیه‌های دانشجویی در حد توصیه است و اجبار نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای دست یابی تشکل‌ها به انسجام و نگاه کلان ملی، یک نیاز تشکیلاتی وجود دارد مبنی بر اینکه به اتحادیه‌های دانشجویی بپیوندند. این یک الزام مدیریتی نیست؛ بلکه صرفا یک نیاز تشکیلاتی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021012

وب گردی

وب گردی