انتشار مقاله دانشجوی دانشگاه حکیم سبزواری در مجله انجمن شیمی آمریکا

مقاله پژوهشی دانشجوی مقطع کارشناسی رشته مهندسی شیمی دانشگاه حکیم سبزواری در مجله معتبر بین‌المللی انجمن شیمی آمریکا به چاپ رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری، مقاله پژوهشی احسان رضوی، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته مهندسی شیمی دانشگاه حکیم سبزواری که با راهنمایی علی خوش‌سیما به رشته تحریر درآمده، در مجله معتبر بین‌المللی Industrial & Engineering Chemistry Research که توسط انجمن شیمی آمریکا (ACS Publications) با IF=3.375 و رتبه‌بندی علمی رتبه Q1 منتشر می‌شود، به چاپ رسید.

این مقاله با موضوع «مطالعه ترمودینامیکی رفتار فازی سیستم حاوی ترکیبات هتروسیکلیک نیتروژن‌دار، اکسیژن‌دار و گوگرددار به کمک معادله PC-SAFT» مستخرج از پایان‌نامه دوره کارشناسی احسان رضوی و حاصل تحقیقاتی مفصل بوده و با راهنمایی علی خوش‌سیما، استادیار و عضو هیئت علمی دانشکده نفت و پتروشیمی دانشگاه حکیم سبزواری به رشته تحریر درآمده است.

گفتنی است این مقاله با عنوان «Phase Behavior Modeling of Mixtures Containing N-, S-, and O-Heterocyclic Compounds Using PC-SAFT Equation of State» به پیش‌بینی و محاسبه خواص ترمودینامیکی و شیمی فیزیکی ترکیبات هتروسیکلیک می‌پردازد. ترکیبات اکسیژن‌دار، نیتروژن‌دار و گوگرددار هتروسیکلیک (مانند تیوفن، پیکولین، پیریدین، پیرولیدین و غیره) جزو پرکاربردترین حلال‌ها در صنعت دارو، صنایع شیمیایی و صنایع زیرمجموعه نفت است. از طرفی جداسازی بعضی از این مواد به عنوان آلاینده‌های مواد شیمیایی و سوخت حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021028

وب گردی

وب گردی