احتمال فرونشست در مناطق جنوبی و جنوب غربی تهران بیشتر است

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس گزارش‌های ارائه شده مشخص شد که هم احتمال و هم رخداد فرونشست در جنوب و جنوب غرب تهران بیشتر است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، زهرا نژاد بهرام عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص برگزاری نشست مشترک میان کمیسیون معماری و شهرسازی، کمیسیون حمل و‌نقل و سازمان نقشه برداری گفت: جلسه‌ای که امروز برگزار شد به موضوع احتمال فرونشست در شهر تهران پرداخت و تمام ذینفعان حوزه فرونشست گزارش های خود را ارائه کردند.

وی افزود سازمان نقشه برداری، مرکز مطالعات و کمیته شهرسازی همه گزارش‌هایی در خصوص موضوع فرونشست ارائه کردند و متفق القول همه به این نتیجه رسیدند که فرونشست یکی از مهمترین عوامل وقوعش برداشت بی رویه آب های زیرزمینی است.

نژادبهرام تصریح کرد: بر اساس آنچه در این جلسه بحث و بررسی شد مشخص شد که هم احتمال فرونشست و هم رخداد فرونشست در جنوب و جنوب غرب تهران بیشتر وجود دارد.

وی گفت آنچه که باید به عنوان یک موضوع مهم مورد نظر قرار گیرد این است که راهکارهای متناسب برای مدیریت آب و تزریق آب به لایه های زمین دیده شود.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در چند سال اخیر به دلیل برداشت بی رویه آب سفره های زیر زمینی خالی شده و همین امر امکان وقوع فرونشست را افزایش داده است.

نژادبهرام گفت: حالا که شرکت آب و فاضلاب پروژه فاضلاب شهر تهران را پیش می برد و به واسطه آن آبهای سطحی از تهران جمع می‌شود و دیگر فرصت تزریق به لایه‌های زیرین زمین را ندارد باید برای جبران آن چاره‌ای اندیشید.

وی افزود: البته باید به این نکته توجه داشت که موضوع فرونشست مربوط به کشور ایران نیست و به طور کلی تمام کشورهایی که رو به توسعه گذاشتند با این مشکل دست و پنجه نرم می کند.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که فرونشست، سیلاب و زلزله سه پدیده‌ای است که شهر تهران را تهدید می‌کند گفت: نه تنها مدیریت شهری بلکه تمام دستگاه‌های تصمیم‌گیر و ذینفع باید برای مواجهه با این پدیده اقدامات لازم را انجام داده و برای پیشگیری از آن برنامه داشته باشند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1021047

وب گردی

وب گردی