داوطلبان مصاحبه دکتری، طبق جدول تعیین شده از سوی سازمان مرکزی ارزیابی می‌شوند

استادیار گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: امتیازدهی به داوطلبان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد طبق جدول تعیین شده از سوی سازمان مرکزی بوده و یک بخش آن مربوط به مدارک و مستنداتی است که در روز مصاحبه ارائه می‌شود.

سینا خردیار استادیار گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره سطح کیفی مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد در رشته‌‌های حسابداری و مدیریت مالی گروه علوم انسانی گفت: با توجه به اینکه در سال‌‌‌های گذشته هم جزو استادان مصاحبه‌کننده دکتری آزاد بودم، سطح کیفی مصاحبه در گروه حسابداری و مدیریت، امسال وضعیت قابل قبولی داشت. البته برخی از دانشجویان یا در سطح بسیار بالا یا ضعیف قرار داشتند و بخش عمده سوالات مختص به دروس تخصصی و پایان‌‌نامه ارشد بود.

وی درباره نحوه سنجش و امتیازدهی به داوطلبان مصاحبه دکتری افزود: امتیازدهی به داوطلبان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد، بر طبق جدول تعیین شده از سوی سازمان مرکزی بوده و یک بخش آن مربوط به مدارک و مستنداتی است که در روز مصاحبه ارائه می‌شود که شامل مدارک تحصیلی، معدل و دانشگاهی که فارغ‌‌التحصیل شدند می‌شود. بخش دیگر آن توانایی علمی دانشجو در پاسخ به سوالات است. 30 امتیاز مربوط به بخش‌های مختلف مصاحبه و 20 امتیاز مرتبط با مدارک و مستندات خواهد بود. مجموع این امتیازات 50 می‌‌شود که بخشی از نتیجه آزمون دکتری محسوب می‌‌شود و 50 نمره هم مربوط به آزمون کتبی داوطلبان تعیین شده است.

استادیار گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت درباره تفاوت سطح کیفی تدریس در دانشگاه‌‌‌های آزاد و دولتی در ادامه خاطرنشان کرد: مقطع لیسانس را در رشته حسابداری دانشگاه شهید بهشتی گذراندم و مقطع ارشد را در واحد علوم ‌و‌تحقیقات؛ همچنین مقطع دکتری را در دانشگاه مالزی به اتمام رساندم و فوق دکتری را در سنگاپور و در رشته حسابداری کسب کردم. با توجه به تجربه تحصیلی که در هر دو دانشگاه آزاد و سراسری داشتم به جرئت می‌توان گفت، سطح کیفی دانشگاه آزاد از دانشگاه‌‌های سراسری بالاتر است و از نظر سطح اعضای هیئت علمی، استادان توانمندی دارد که در حوزه‌‌های تخصصی خود افراد شناخته‌‌ای شده‌ای هستند.

وی در پایان درباره انگیزه بازگشت به ایران بعد از تحصیل در خارج از کشور تاکید کرد: بعد از اتمام تحصیل در مالزی و سنگاپور درخواست بسیاری از این کشورها برای حضور در آنجا جهت کار و فعالیت داشتم؛ اما به دلیل علاقه‌‌ای که به ایران داشتم هرگز نپذیرفتم. همیشه دوست داشتم بعد از کسب بالاترین مدرک تحصیلی در رشته حسابداری به ایران برگردم و دانشی را که یاد گرفتم به مردم کشور خودم ارائه کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021083

وب گردی

وب گردی