تولید هدفمند داروهای گیاهی، راهبرد معاونت علوم پرشکی دانشگاه آزاد است

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امیدوارم تفکر تولید غیرهدفمند گیاهان دارویی در برخی از واحدهای دانشگاهی جایگزین تولید هدفمند داروهای گیاهی شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نخستین شورای تخصصی طب سنتی به منظور تولید داروهای گیاهی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه، متخصصان طب سنتی، پزشکی، داروسازی و گیاهان دارویی برگزار شد.

نفر در این جلسه با بیان اینکه به دلیل وجود رشته های دانشگاهی متعدد در دانشگاه آزاد اسلامی، پتانسیل بسیار خوبی در تولید و فروش داروهای گیاهی وجود دارد، گفت: این موضوع می تواند به صورت یک چرخه از تولید و کشت بذر و گیاه توسط متخصصان کشاورزی و در زمین های زراعی موجود در واحدهای دانشگاهی منتخب و مستعد شروع شود و با استخراج مواد موثره دارویی، بررسی اثرات فارماکولوژیکی و سمیت گیاه و نیز فرمولاسیون داروهای گیاهی منتخب توسط متخصصان داروسازی در برخی دیگر از واحدهای دانشگاهی ادامه یابد.

وی افزود: در نهایت بررسی آزمایش های بالینی داروهای گیاهی فرموله شده توسط پزشکان متخصص و نحوه اخذ مجوزهای قانونی، بازاریابی و فروش آنها نیز توسط متخصصان اقتصادی و بازاریابی در سایر واحدهای دانشگاهی به منظور ارائه به بازار مصرف تکمیل شود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین تشکیل کمیته های تخصصی کشاورزی، داروسازی و فرمولاسیون دارو، بازاریابی و تجاری سازی در ذیل شورای تخصصی طب سنتی به منظور بررسی تخصصی پروپوزال های دریافت شده از واحدهای دانشگاهی جهت دستیابی به اهداف فوق ضروری دانست.

نفر خاطرنشان کرد: امیدوارم تفکر تولید غیرهدفمند گیاهان دارویی در برخی از واحدهای دانشگاهی جایگزین تولید هدفمند داروهای گیاهی شود تا از این طریق درآمدهای غیر شهریه ای دانشگاه نیز افزایش یابد.

در این جلسه مقرر شد اعضاء لیستی از داروهای گیاهی پرمصرف و مراحل تخصصی مورد نیاز در این چرخه تولیدی را ارائه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021085

وب گردی

وب گردی