مشارکت پژوهشگر دانشگاه شیراز در تألیف کتاب مرجع بین‌المللی

عضو هیئت‌علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز با همکاری تعدادی از پژوهشگران بین‌المللی در تألیف کتاب انگلیسی‌زبان مرتبط با شهر هوشمند مشارکت کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه شیراز، علی سلطانی عضو هیئت‌علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز با همکاری تعدادی از پژوهشگران بین‌المللی در تألیف کتاب انگلیسی‌زبان مرتبط با شهر هوشمند مشارکت کرد. این کتاب با عنوان Computational Urban Planning and Management for Smart Cities (مدیریت و برنامه‌ریزی شهری محاسباتی برای شهرهای هوشمند) توسط انتشارات معتبر بین‌المللی اشپرینگر Springer در کشور هلند منتشر شده است.

کتاب دربرگیرنده 26 فصل در 482 صفحه است که برای استفاده طیف گسترده‌ای از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران در زمینه‌های علمی شامل شهرسازی، برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، مهندسی حمل‌ونقل، ریاضیات کاربردی، علوم رایانه و علوم جغرافیا و مدیریت بحران مناسب است.

سلطانی در تألیف سه فصل از این کتاب با نویسندگانی از کشورهای استرالیا، سوئد، مجارستان، ویتنام و ایران مشارکت داشته و این فصل‌ها در رابطه با موضوعات مختلف شهر هوشمند شامل استفاده از کلان داده‌ها در تحلیل سفرهای دوچرخه درون‌شهری، توسعه مدل پیش‌بینی تغییر وسیله سفر برای سفرهای منظم کاری و همچنین بهینه‌سازی هوشمند مسیرها و نقاط پناهگاهی در هنگام وقوع بحران است.

انتشارات اشپرینگر Springer یکی از بزرگ‌ترین ناشران بین‌المللی است که از 170 سال سابقه در حوزه چاپ آثار دانشگاهی و مجلات علمی پژوهشی برخوردار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021101

وب گردی

وب گردی