تلفیق هنر چشم بادامی‌ها با علم/ دنیای تخیلی واقعی می‌ شود

روزنامه‌های منتشر شده در دانشگاه‌های جهان طی هفته گذشته به بررسی مسائل مختلفی از جامعه دانشگاهی خود پرداخته‌اند که در ادامه به بیان مختصری از آن‌ها می‌پردازیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، روزنامه «student» وابسته به دانشگاه «ادینبرو» در انگلستان طی مطلبی به قلم «GEORGIA HERRIOTT» با عنوان «کمبود انگیزه و ارائه راهکارهایی برای خارج شدن از آن» به بررسی دلایل کمبود انگیزه برای دانشجویان در پایان ترم می پردازد. نگارنده در این زمینه می‌نویسد: «بی‌انگیزگی می تواند در طول ترم باعث اضطراب، حس بی‌فایدگی و حتی رسیدن به افسردگی شود. در این راستا راهکارهایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می‌توان انگیزه را بالا برد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم: برنامه‌ریزی از قبل برای تابستان به شما کمک می کند تا سازماندهی بهتر و موثری داشته باشید. گاهی اوقات فعالیت های اجتماعی که در طول ترم کنار گذاشته‌اید می‌تواند به افزایش انگیزه کمک کند. جهت بهبود اوضاع یک موضوع را انتخاب کنید. برای این امر نیازی به تغییر سبک زندگی یا تغییر کامل روال نیست، اغلب کوچک‌ترین تغییرات، مهم‌ترین تفاوت‌ها را ایجاد می‌کند.»

The Varsity

روزنامه «The Varsity» وابسته به دانشگاه «تورنتو» در کانادا طی مطلبی با عنوان «چگونه به هوش مصنوعی اعتماد کنیم؟» به قلم «Eran Vijayakumar» به بررسی پیشرفت های روزافزون علم هوش مصنوعی در تمامی جنبه های زندگی بشر پرداخته است. نگارنده در این زمینه می نویسد: «پیشرفت‌های زیادی در هوش مصنوعی به دست آمده؛ اما این علم باید دارای ویژگی‌ها و صفات خاصی باشد تا بشر بتواند در مورد تصمیمات اساسی به آن اعتماد کند. «رونالد باکر» از استادان دانشگاه طی سخنرانی خود اعلام کرد که مردم در شکل دادن به تغییر سریع این تکنولوژی نقش بسزایی دارند. هوش مصنوعی نسبت به قبل که تنها در زمینه های علوم رایانه استفاده می‌شد پیشرفت زیادی داشته و اکنون تقریبا در تمامی زمینه ها حرفی برای گفتن دارد؛ اما مسئله اعتماد به آن مبحث مهم و جداگانه‌ای است. هنگام پیاده‌سازی راه حل توسط انسان برای مسائل پیچیده، معمولا باید هدف و زمینه موجود در پشت راه حل پیشنهاد شده توسط فرد یا سازمان درک شود. برای مثال پزشکان، افسران پلیس و یا دولت مسئول اقدامات خود هستند و باید منطق پشت این اقدامات یا تصمیمات را توضیح دهند. فهم فرایندهای تصمیم گیری در سیستم های هوش مصنوعی برای اغلب مردم سخت است و تشخیص اشتباهات سیستم و توجیه تصمیمات درست آن، مشکل به نظر می‌رسد.»

The Daily of the University of Washington

روزنامه «The Daily of the University of Washington» وابسته به دانشگاه «واشنگتن» در آمریکا طی مطلبی با عنوان « الهام از هنر اوریگامی برای کاهش ضربه هنگام فرود فضاپیما» به قلم «Sunny Wang» به نحوه الهام گرفتن محققان این دانشگاه از هنر ژاپنی‌ها برای کاهش ضربه در هنگام فرود فضاپیما می پردازد. نگارنده در این زمینه می‌نویسد: «‌راه‌های جدیدی برای کاهش نیروی ضربه در شرایط فرود فضاپیما و سیستم های کیسه هوای خودروها وجود دارد».

هنرمندان هنگام ساخت هنرهای اریگامی خطوط را روی کاغذ می کشند، یک الگوی تاشو ایجاد می کنند و آن را به شی سه بعدی تبدیل می کنند. یکی از دانشجویان دکتری هوا - فضای دانشگاه واشنگتن به بررسی رفتارهای اریگامی و ایجاد بهترین استفاده از آن در شرایط دنیای واقعی پرداخت. محققان در این طرح ساختارهای کاغذی خاصی به نام سلول های واحد ایجاد و آنها را به هم متصل می کنند. این زنجیره مانند یک فنر عمل کرده و نیروی ضربه را از طریق سلول ها، انتقال داده و قبل از رسیدن به انتهای زنجیره آن را حذف می‌کند.»

Epigram

روزنامه «Epigram» وابسته به دانشگاه «بریستول» در انگلستان طی مطلبی با عنوان «اتومبیل های پرنده، تخیلات را به شهرمان می آورند» به قلم « Anastasia Gurskaya» به بررسی تخیلات انسان و پیشرفت علم برای دستیابی به آنها می پردازد. نگارنده در این زمینه می نویسد: «ساخت خودروهای پرنده واقعیتی است که برای سال ها به عنوان یک مفهوم بلندپروازانه شناخته شده بود و اکنون به موفقیت بسیار نزدیک شده است. تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است و جای تعجب نیست که زندگی روزمره ما به طور فزاینده‌ای مانند علم، تخیلی به نظر می رسد. اکنون یکی دیگر از ویژگی های محبوب این ژانر، اتومبیل‌های پرنده باشند. برنامه ها برای این طرح، داشتن 1000 فرود در هر ساعت است که توسط شرکت‌های معماری و مهندسی طراحی شده است و مکان های خرید و تفریحاتی، رستوران ها و حتی پارک ها را نیز شامل خواهند شد. در این سامانه برای جلوگیری از برخورد، از هوش مصنوعی استفاده خواهد شد. ایده سفرهای هوایی در شهر، بسیار هیجان انگیز است و علاوه بر صرفه جویی در زمان، بازار خودروها را نیز با رونق جدیدی روبرو خواهد ساخت.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1021130

وب گردی

وب گردی