خدمات سازمان‌های دولتی باید براساس نیاز جامعه باشد

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هر سازمانی که ذیل بودجه عمومی دولت فعالیت می‌کند، از آن انتظار می‌رود که ذی‌نفعان را شناسایی کند و بر اساس نیاز آنان خدمات ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مسعود برومند در مراسم رونمایی از پایگاه‌های وب «اصطلاح‌نامه‌های علمی و فنی» و «دانش ایران» که در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران برگزار شد، اظهار کرد: لذت می‌برم وقتی می‌بینیم سازمان‌های زیرمجموعه وزارت علوم فعال هستند و محصولات و خدمات حدیدی ارائه می‌دهند. این اقدام در صورتی امکان‌پذیر است که سازمان‌ها ذی‌نفعان خود را به خوبی بشناسند.

وی ادامه داد: ممکن است ذی‌نفعان شامل مدیران باشد و این افراد بخواهند از داده‌ها استفاده کنند؛ پس باید نیازهای این فرد را شناسایی کرد. از طرف دیگر ممکن است ذی‌نفعان این پروژه شخصیت علمی داشته باشند که باید نیاز آنها نیز رفع شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: تعداد ذی‌نفعان پژوهشگاه ایرانداک زیاد است؛ به همین منظور می‌توان انتظار داشت که سامانه‌های جدید روز به روز بارگذاری شود. تحقق این امر نیازمند یک نگرش راهبردی است تا مشخص شود سازمان می‌خواهد به چه سمتی حرکت کند.

وی افزود: همچنین نیروهایی که در این راستا فعالیت می‌کنند باید نسبت به اقدامی که انجام می‌دهند، اشراف کافی داشته باشند.

برومند بیان کرد: هر سازمانی که ذیل بودجه عمومی دولت فعالیت می‌کند، از آن انتظار می‌رود که ذی‌نفعان را شناسایی کند و بر اساس نیاز آنان خدمات ارائه دهد. از آنجایی که یکی از ذینفعان ما‌دولت است، باید خدماتی را به دولت ارائه دهیم که بتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند.

وی اظهار کرد: پژوهشگاه فناوری اطلاعات، وظیفه تأمین اطلاعات پژوهش ‌فناوری کشور را در‌ آینده بر عهده خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021141

وب گردی

وب گردی