هشدار خزانه‌داری آمریکا درباره نکول 22 تریلیون دلار بدهی

وزیر خزانه‌داری آمریکا هشدار داد ممکن است آمریکا در اجرای تعهدات خود نسبت به بدهی 22 تریلیون دلاری این کشور طی هفته‌های آینده دچار نکول شود.

به گزارش سرویس اقتصادی ایسکانیوز ، استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا، هشدار داد در صورتی که کنگره خیلی زود سقف بدهی دولتی این کشور را افزایش ندهد و اقدامی اضطراری در این زمینه اتخاذ نکند آمریکا نخواهد توانست به تعهدات خود در قبال بدهی 22 تریلیون دلاری این کشور عمل کند.

منوچین طی نامه‌ای به نانسی پلوسی سخنگوی دموکرات مجلس آمریکا نوشت: بر اساس ارزیابی‌های جدید انجام شده این احتمال وجود دارد که ما تا پیش از ماه سپتامبر و قبل از اقدام کنگره دست‌مان از پول خالی شود.

وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید به همین دلیل من از کنگره می‌خواهم تا پیش از تعطیلی موقت تابستانه سقف بدهی عمومی را افزایش دهد.

قرار است مجلس و سنای آمریکا برای تعطیلی 6 هفته تابستانه از اواخر ماه جولای تا هفته دوم سپتامبر به تعطیلات بروند.

این اظهار نظر منوچین نقض بیانیه‌های قبلی وزارت خزانه‌داری آمریکاست چرا که این وزارتخانه پیش‌تر اطمینان داده بود تا فصل پائیز پول کافی دارد.

روز پنجشنبه پلوسی از نمایندگان خواسته بود تا پیش از تعطیلات تابستانی سقف بدهی را افزایش دهند.

یک نماینده دموکرات دیگر گفته است پلوسی تا به حال دو بار با منوچین در باره سقف بدهی‌ها صحبت کرده و قصد دارد در روزهای آخر هفته مجددا با وی در این زمینه گفت‌وگو کند.

رهبران اکثریت و اقلیت سنای آمریکا نیز اعلام کرده‌اند که موافق بالا بردن سقف بدهی هستند.

کد خبر: 1021162

وب گردی

وب گردی