برگزاری مسابقه علمی نانو تکنولوژی در دانشگاه آزاد اسلامی میانه

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه از برگزاری مسابقه علمی نانو تکنولوژی ویژه اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و نیز اعضای شرکت­ های فناور مرکز رشد واحدهای فناوری این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزراش گروه دانشگاه ایسکانیوز از میانه، عباس نعمتی در تعریف از نانو تکنولوژی بیان کرد: این علم، توانمندی تولید مواد، ابزارها و سیستم های جدید با قابلیت کنترل سطوح ملکولی و اتمی و استفاده از خاصیتی است که در آن سطوح ظاهر می­شود از همین تعریف ساده مشخص است که نانو تکنولوژی یک رشته جدید نیست، بلکه رویکردی جدید در تمام رشته هاست.

وی افزود: هر چند آزمایش­ ها و تحقیقات پیرامون نانو تکنولوژی از ابتدای دهه ۸۰ قرن بیستم بطور جدی پیگیری شد، اما اثرات تحول آفرین، معجزه آسا و باورنکردنی آن در روند تحقیق و توسعه باعث شد که نظر تمامی کشورهای بزرگ به این موضوع جلب شود و فناوری نانو را به عنوان یکی از مهمترین اولویت­ های تحقیقاتی خویش طی دهه اول قرن بیست و یکم قرار دهند.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در باره کاربردهای نانو تکنولوژی گفت: برای این موضوع، کاربردهایی را در حوزه های مختلف از جمله صنعت الکترونیک، غذا، دارو، تشخیص پزشکی و بیوتکنولوژی، دوام ‌پذیری منابع (کشاورزی، آب، انرژی، مواد و محیط زیست پاک)، تولید مواد و محصولات صنعتی، هوا و فضا، صنایع نظامی و امنیت ملی، کامپیوتر، ارتباطات، حمل­ و­ نقل و غیره برشمرده اند.

عضو هیأت علمی گروه مهندسی برق واحد میانه، با اشاره به کاربردهای وسیع این علم خاطر نشان کرد: کاربردهای وسیع این عرصه به همراه پیامد های اجتماعی، سیاسی و حقوقی آن، این تکنولوژی را به عنوان یک زمینه فرا رشته ­ای و فرابخش مطرح کرده است.

نعمتی ادامه داد: استفاده از این تکنولوژی در کلیه علوم پزشکی، پتروشیمی، علوم مواد، صنایع دفاعی، الکترونیک، کامپیوترهای کوانتومی و غیره باعث شده که تحقیقات در زمینه نانو به­ عنوان یک چالش اصلی علمی و صنعتی پیش روی جهانیان باشد.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه با تأکید بر اینکه، پژوهشگران جوان، نخبگان، اساتید و صنعتگران ایرانی، بایستی در یک بسیج همگانی، جایگاه، موقعیت و وضعیت خویش را در خصوص این موضوع مشخص نمایند بیان کرد: با یک برنامه­ ریزی علمی دقیق و کارشناسانه، به حضوری فعال و حتی رقابتی سالم در این مسیر حرکت کرده و به همین منظور، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد میانه در راستای هدایت پژوهشگران جوان و نخبگان جهت مطالعه و تحقیق در این حوزه، به برگزاری مسابقه علمی با این موضوع اقدام کرده است.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری واحد میانه در بخش دیگری از سخنان خود درباره نحوه برگزاری مسابقه و تعداد سوالات مسابقه گفت: این مسابقه علمی بصورت اینترنتی برگزار می­شود؛ بطوری که فایل سوالات به همراه پاسخ نامه در اختیار اعضای باشگاه و اعضا شرکت های فناور مرکز رشد این واحد دانشگاهی قرار داده شده و پژوهشگران جوان، بعد از پاسخ به 10 سوال 4 گزینه ای و 5 سوال تشریحی، می توانند پاسخ نامه ویژه را حداکثر تا مورخ 6/4/98 (همزمان با روز کارآفرینی)، به پست­الکترونیکی nemati_abbas@yahoo.com ارسال فرمایند.

وی با اشاره به شرکت افراد علاقمند در این مسابقه که عضو باشگاه نیستند بیان کرد: این افراد جهت شرکت در مسابقه می توانند ابتدا به سامانه احراز هویت دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس https://sso.iau.ir مراجعه و بعد از تکمیل اطلاعات، جهت عضویت در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان به آدرس www.BPJ.ir مراجعه کنند و قبل از اقدام به ثبت نام بهتر است مدارک لازم برای عضویت شامل اسکن عکس، اسکن شناسنامه (با حجم کمتر از 200ک) و اسکن آخرین مدرک یا کارنامه کل (با ذکر معدل) راتهیه کرده و همچنین در صورت داشتن مقاله، ثبت اختراع، کتاب و مقامات و افتخارات دیگر، فایل Pdf یا اسکن آنها را نیز جهت بارگذاری در سایت اقدام کنند.

نعمتی در پایان گفت: برندگان مسابقه در برخورداری از تسهیلات مختلف باشگاه، ارتقاء وضعیت عضویت در باشگاه (عضو فعال)، برخورداری از حمایت های مالی و معنوی جهت ایجاد شرکت فناور، تجاری سازی محصولات فناور و دانش بنیان و... در اولویت قرار خواهند گرفت و به سه نفر از برندگان مسابقه جوایزی از سوی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه اعطا خواهد شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1021188

وب گردی

وب گردی