سوسنگرد مقصد خدمت‌رسانی دانشجویان جهادی واحد تهران‌جنوب

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌جنوب گفت: باتوجه به وقوع سیلاب فروردین‌ماه شهرستان سوسنگرد استان خوزستان به عنوان منطقه خدمت‌رسانی دانشجویان جهادی انتخاب شد.

محمد‌مهدی مولابیگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برگزاری اردوی جهادی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌جنوب در تابستان تصریح کرد: با توجه به ثبت‌نام دانشجویان در ترم تابستانی و اتمام این ترم در پایان مردادماه، اردوی جهادی تابستان در نیمه دوم شهریورماه برگزار خواهد شد.

وی به سیل فروردین ماه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه هنوز از هموطنان در برخی از استان‌های سیل‌زده درگیر آسیب‌های ناشی از وقوع سیلاب هستند، استان خوزستان به عنوان منطقه خدمت‌رسانی انتخاب شده‌ است. دانشجویان جهادی در زمینه‌های عمرانی، سازندگی، فرهنگی، آموزشی و غیره خدمت‌رسانی خواهند کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب اضافه کرد: پیش‌تر دانشجویان جهادی واحد تهران جنوب چند سال متوالی در منطقه بشاگرد استان هرمزگان خدمت‌رسانی می‌کردند.

مولابیگی درباره تعداد نفرات حاضر در این اردو ابراز کرد: به دلیل اینکه دانشگاه بیش از یک اتوبوس در اختیار گروه جهادی قرار نمی‌دهد، هر ساله 40 دانشجو به مناطق در نظر گرفته ‌شده اعزام می‌شوند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: در دو سال گذشته دانشجویان دختر واحد تهران‌جنوب در حومه شهر تهران خدمت‌رسانی کردند و به اردوهای برون استانی اعزام نمی‌شوند.

وی تامین بودجه را بزرگ‌ترین چالش برگزاری اردوهای جهادی دانست و گفت: بسیج دانشجویی از طریق دانشگاه و قرارگاه سازندگی سپاه بودجه جهادی خود را تامین می‌کند. باتوجه به اینکه در چند سال گذشته دانشگاه‌ها درگیر کسری بودجه هستند، حل مسائل مالی اردوهای جهادی نیز پررنگ‌تر شده‌است.

مولابیگی خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی در ایام نوروز نیز در سوسنگرد به مدت دو هفته اردوی جهادی برگزار کرده‌ بود و اما عرب‌زبان بودن هموطنان این شهرستان در برگزاری اردوی جهادی مشکل ایجاد نکرده بود و مردم آن خطه با روی گشاده و مهربانی از دانشجویان جهادگر استقبال کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021219

وب گردی

وب گردی