تولید محصولات استراتژی ماموریت اصلی پالایشگاه هشتم پارس جنوبی

جانشین مدیر پالایشگاه هشتم پارس جنوبی: پالایشگاه هشتم پارس جنوبی با بیان این که حدود 3 سال از تولید اولین ردیف گازی فازهای 20 و 21 می گذرد، گفت: هم اکنون تمرکز پالایشگاه بر تولید محصولات استراتژی محور شامل اتان، پروپان و بوتان است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در بحث تولید پروپان و بوتان باید شاخصه توتال سولفور کاهش یابد چرا که این شاخصه در قیمت نهایی و کیفیت محصول بسیار مهم است و انجام برخی فرآیندها در فازهای 20 . 21 باعث شده محصولات تولیدی این پالایشگاه کمترین میزان توتال سولفور را داشته باشند.

کامبیز صفتی، مدیر بهره برداری و جانشین مدیر پالایشگاه هشتم پارس جنوبی با بیان اینکه پالایشگاه هشتم پارس جنوبی حدود 3 سال از تولید اولین ردیف گازی فازهای 20 و 21 می گذرد، گفت: هم اکنون تمرکز پالایشگاه بر تولید محصولات استراتژی محور شامل اتان، پروپان و بوتان است.
صفتی افزود: هم اکنون پالایشگاه هشتم مطابق تعهدات خود روزانه 52 میلیون متر مکعب گاز تولید می کند.
مدیر بهره برداری پالایشگاه هشتم گفت: این پالایشگاه در شرایط فعلی همچنین توان تولید روازنه 64 هزار و 500 بشکه کاندنسیت را داراست.
وی ادامه داد: فازهای 20 و 21 با تکمیل اکثر بخش ها تاکنون به همت نیروهای پیمانکار داخلی و متخصصان مجتمع گاز پارس جنوبی شرایط تولید روزانه دو هزار و 400 تن اتان را نیز فراهم کرده اند.
گفتنی است؛ اتان یکی از محصولات استراتژیک در صنعت پتروشیمی در داخل کشور است.
وی در ادامه به سایر محصولاتی که پالایشگاه در حال حاضر با توجه به شرایط بهره برداری مناسب امکان تولید دارد، اشاره کرد و گفت: هم اکنون فازهای 20 و 21 توان تولید روزانه یک هزار و 900 تن پروپان، یک هزار و 100 تن بوتان و 260تن گوگرد را نیز داراست.
صفتی در ادامه افزود: در بحث تولید پروپان و بوتان باید شاخصه توتال سولفور کاهش یابد چرا که این شاخصه در قیمت نهایی و کیفیت محصول بسیار مهم است و انجام برخی فرآیندها در فازهای 20 . 21 باعث شده محصولات تولیدی این پالایشگاه کمترین میزان توتال سولفور را داشته باشند.
صفتی همچنین گفت: یکی از نقاط قوت فازهای 20 و 21 دریافت خوراک مناسب از سکوهای دریایی است که هم اکنون مطابق چاه های این سکوها با فشار مناسب خوراک مورد نیاز پالایشگاه را مطابق طراحی تأمین می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021223

وب گردی

وب گردی