انتخابات شورای عالی انجمن اولیا و مربیان امسال برگزار می‌شود

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از برگزاری انتخابات شورای عالی انجمن اولیا و مربیان در سال جاری خبر داد.

نورعلی عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تشکیل شورای عالی انجمن اولیا و مربیان اظهار کرد: تشکیل شورای عالی انجمن برای حضور و ایفای نقش بیشتر و مؤثرتر خانواده‌ها در فرآیند تصمیم‌گیری و سیاست‌‌گذاری در آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین تأکید شده است که خانواده باید در تمام سطوح آموزش و پرورش از سیاست‌گذاری تا اجرا، نقش فعال داشته باشد. در حال حاضر در مدرسه انجمن، در منطقه شورای انجمن و در استان هم شورای انجمن استان را داریم و در سطح کشور نیز می‌‌خواهیم شورای عالی انجمن اولیا و مربیان را تشکیل دهیم.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حضور و ارتباط مستمر خانواده‌ها در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش از مهم‌ترین اهداف تشکیل این شوراست، تصریح کرد: انتخابات اول از مدرسه تا منطقه و سپس استان برگزار می‌شود تا به سطح کشوری برسد؛ یعنی انتخابات از مدرسه شروع می‌شود، شورای انجمن مدرسه شکل می‌گیرد، شورای انجمن مدارس، انتخاباتی را برگزار می‌کند و شورای انجمن منطقه را انتخاب می‌کند. شورای انجمن مناطق هم شورای انجمن استان را انتخاب و شورای انجمن استان‌ها نیز شورای عالی کشوری را انتخاب خواهد کرد.

عباسپور در پایان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است که انتخابات و مراحل کار از مردادماه امسال شروع شود. دستور تشکیل شورا و جزئیات آن در دوره وزیر سابق آموزش و پرورش اخذ شد و او به حوزه مالی دستور داد برآورد مالی انجام شود؛ اما تغییراتی در وزارتخانه انجام شد. ما منتظر هستیم بعد از تثبیت سرپرست فعلی وزارت آموزش و پرورش، این کار را انجام دهیم. تمام مقدمات را فراهم کرده‌ایم و فقط دستور مقام عالی وزارت را لازم دارد و احتمالاً بعد از رای اعتماد مجلس، فعالیت آغاز می‌شود. در هر صورت این کار در سال 98 انجام خواهد شد.

گفتنی است؛ پیش از این مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش، ترکیب شورای عالی انجمن اولیا و مربیان را 21 نفره اعلام کرد که قرار است 13 نفر آنها از طریق انتخابات و 8 نفر هم توسط وزیر آموزش و پرورش منصوب شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021236

وب گردی

وب گردی