کاهش ناگهانی 50 درصدی یارانه غذای دانشجویی

دانشجویان تربیت مدرس به دلیل افزایش قیمت غذای سلف دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ظهر امروز حدود 80 نفر از دانشجویان تربیت مدرس به دلیل افزایش قیمت غذای دانشجویی در ترم تابستان دست به اعتصاب زدند تا از این طریق صدای خود را به گوش مسئولان دانشگاه برسانند.

دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس پس از حضور در سلف دانشگاه ظرف‌های غذا را در محوطه ساختمان مرکزی چیده و شروع به اعتراض کردند. پس از اعتراض دانشجویان به افزایش نرخ غذا، مسئولان دانشگاه تربیت مدرس درجمع دانشجویان معترض حاضر شده و با آنها گفت‌و‌گو کردند.

ماجرای اعتصاب دانشجویان در تربیت مدرس

ماجرا از این قرار است که مسئولان دانشگاه تصمیم گرفتند نرخ قیمت غداها را افزایش دهند و به همین دلیل دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تربیت مدرس تصمیم گرفتند دست به اعتصاب غذا بزنند.

دانشگاه تربیت مدرس هر سال در ترم تابستان سلف سرویس را راه‌اندازی می‌کرد؛ اما امسال یارانه غذا را کاهش داده و نرخ بیشتری برای غذاها در نظر گرفته‌اند.

مسئولان دانشگاه تربیت مدرس جهت تامین بودجه خود تصمیم به تعطیلی 8 روزه سلف سرویس گرفتند و همین امر موجب شد تا دانشجویان مقابل ساختمان ریاست با در دست داشتن ظرف‌های غذا اعتراض کنند.

انتشار اطلاعیه‌ای از سوی مسئولان دانشگاه مبنی بر از افزایش 50 درصدی نرخ غذای سلف در مردادماه، باعث نارضایتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی ترم تابستان شدند.

وعده مسئولان دانشگاه تربیت مدرس به دانشجویان

پس از اعتراض دانشجویان به وضعیت موجود و تعطیلی سلف سرویس، مسئولان دانشگاه تربیت مدرس در جمع دانشجویان حاضر شدند و به آنها قول مساعد دادند که تا جلسه بعدی هیئت رئیسه به این موضوع رسیدگی خواهند کرد.

با این حساب دانشجویان به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند و باید با همان قیمت جدید از سلف غذا خریداری کنند.

افزایش قیمت 6 هزار تومانی برای غذای دانشجویی

زهره جم یکی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در این خصوص گفت: ردیف بودجه دانشگاه تربیت مدرس برای تغذیه و خوابگاه دانشجویان ثابت بوده است و این دانشگاه همچنان یارانه را از وزارت علوم دریافت می‌کند.

وی افزود: با افزایش قیمت نرخ، به عنوان مثال غذایی که 3 هزار تومان بوده قیمتش به 6 الی 9 هزار تومان خواهد رسید. به همین دلیل دانشجویان به نشانه اعتراض ظرف غذاهای خود را تا مقابل ساختمان ریاست چیدند.

جم ادامه داد: مسئولان دانشگاه تربیت مدرس با توجیه وضعیت اقتصادی پرداخت 50 درصد از یارانه تغذیه را به عهده دانشجویان واگذار کردند و یکی از دلایلی که دانشجویان خواهان پیگیری از سوی مسئولان بودند افزایش نرخ غذا بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در جمع دانشجویان حاضر شد؛ اما قول رفع مشکل به دانشجویان نداد و معلوم نیست دانشجویان برای تهیه غذا باید چه مقدار هزینه کنند.

این درحالی است که مدیر روابط عمومی دانشگاه سقف افزایش قیمت غذا را بین 25 تا 30 درصد اعلام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021238

وب گردی

وب گردی