فراخوان جشنواره قلم 3 آبان امسال منتشر می‌شود

مدیرکل مدارس آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش از انتشار فراخوان سومین جشنواره قلم در آبان‌ماه امسال خبر داد.

گودرز شاهمرادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره توجه ناکافی به مهارت‌آموزی در آموزش و پرورش کشور اظهار کرد: برخی از مباحث در حوزه آموزشی کشور ما اساسی‌ست و باید عملیاتی شود؛ از جمله مباحث مهم کارآفرینی و مهارت‌آموزی است؛ یعنی باید به سمتی برویم که دانش‌آموزان در زمان تحصیل حداقل یک مهارت آموخته باشند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی جشنواره قلم معرفی ظرفیت‌های آموزش از راه دور است، افزود: جشنواره قلم همین مسیر را دنبال می‌کند که دانش‌آموزان مهارت‌ هم بیاموزند و به اشتغال، کار و کارآفرینی فکر کنند.

مدیرکل مدارس آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بخش‌های مختلف این جشنواره گفت: یک بخش از جشنواره قلم، دانش‌آموزی بوده که رویکرد آن فکرهای جدید، خلاقیت، نوآوری و در نهایت کارآفرینی است. بخش دوم مربوط به معلمان است و منظور از آن خدمات نوین آموزشی است؛ یعنی معلمانی که با استفاده از امکانات روز موفق به تولید محتوای جدید آموزشی شده‌اند، می‌توانند در این بخش ثبت‌نام کنند.

شاهمرادی ادامه داد: بخش سوم جشنواره قلم، طرح‌نگار نام دارد و رویکرد آن ثبت و ضبط تمامی موفقیت‌های چشم‌گیر دانش‌آموزان، معلمان و اولیا در مدارس آموزش از راه دور است. در این بخش از دوره‌های اول و دوم جشنواره، خاطرات بسیار جالبی از سه گروه به دست‌مان رسیده که بسیار خواندنی‌ست و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی یکی دیگر از بخش‌های مهم جشنواره قلم را، بخش خبرنگاران دانست و تأکید کرد: از خبرنگاران و رسانه‌ها که در ارتباط با آموزش دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، فعالیت رسانه‌ای (اعم از گزارش‌های مکتوب و تصویری) انجام داده‌اند، خواسته‌ایم در این بخش مشارکت کنند.

مدیرکل مدارس آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دو جشنواره قبلی شاهد حضور پررنگ دانش‌آموزان، معلمان و خبرنگاران بودیم؛ اگرچه انتظار ما از رسانه‌ها بیش از این است.

شاهمرادی از تشکیل جلسه ستاد مرکزی سومین جشنواره قلم در مرداد امسال خبر داد و گفت: قبل از شروع سال تحصیلی جدید، برنامه عملیاتی و اجرایی جشنواره قلم سه تصویب خواهد شد و احتمالاً فراخوان جشنواره قلم در آبان‌ماه منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021249

وب گردی

وب گردی