سرمایه اجتماعی دانشگاه با ورزش ارتقا می یابد

سرپرست مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی ورزش را به‌عنوان یکی از ابزارهای ارتقای سرمایه اجتماعی دانشگاه مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرمان، کمال جوانمرد در جلسه شورای تخصصی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان که با حضور محمود آقاجانی، رئیس دبیرخانه هیئت امنای استان کرمان در تالار اجلاس واحد کرمان برگزار شد اذعان کرد: در حوزه ورزش دانشگاه آزاد اسلامی بهصورت فعالانه در حال برطرف کردن چالش‌ها هستیم ونباید سدی برای پیشرفت دانشگاه وجود داشته باشد.

سرپرست مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با وجود تمامی مشکلات در سال گذشته توانستیم با هماهنگی و مشارکت واحدها و دیدگاه مثبت مسئولین سازمان مرکزی بیش از 40 رویداد ورزشی را برگزار نماییم و در سال جاری و با حمایت‌های بی دریغ مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 70 رویداد ورزشی را برنامه ریزی کرده‌ایم که به‌صورت منظم در حال برگزاری آن‌ها هستیم و با اتمام سال جاری انتظار داریم تک تک واحدهای دانشگاهی آمار قابل قبولی از شرکت در این رویدادها ارائه دهند.

وی با تأکید بر اینکه اگر از ظرفیت‌های ورزشی دانشگاه استفاده نشود ظلم به دانشگاه خواهد بود گفت: در دور از دسترس‌ترین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی هم نسبت به شرایط منطقه‌ای امکانات کم‌نظیری وجود دارد و انتظار داریم واحدهای دانشگاهی با استفاده بهینه از این امکانات چه در امر ورزش و جه در امر درآمدزایی موفق عمل کنند و با درآمدهای کسب شده بی دغدغه در مسابقات حضور داشته باشند تا بتوانند هرچه فعال‌تر زمینه پرورش و کشف استعدادهای جدید دانشجویی را در حوزه ورزش مهیا کنند.

سرپرست مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر جدیت و عزم دکتر طهرانچی بر توسعه ورزش و نشاط دانشجویی و کسب عناوین کشوری اظهار داشت: مسئولین و مدیران ورزش در استان‌ها باید بتوانند از امکانات و پتانسیل‌های بی‌نظیری که در اختیار دارند در راستای تعالی سیاست‌های ورزشی دانشگاه قدم بردارند و موجب ارتقای هرچه بیشتر سرمایه اجتماعی دانشگاه با ورزش باشند.

جوانمرد خاطرنشان کرد: تمام هم و غم ما در مرکز تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی این است که علاوه بر کسب درآمدهای ورزشی بتوانیم در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز یاریگر دانشگاه باشیم.

وی با اشاره به این موضوع که انتظار برای بودجه و امکانات موفقیت را کاهش می‌دهد، عنوان کرد: در حوزه ورزش نباید موضع انفعالی داشت چرا که فعالیت‌های ورزشی باید برگرفته از دل و جان باشند و مدیران ورزش استان ها نباید منتظر راه‌کار آماده و دستورالعمل باشند.

سرپرست مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در کاروان اعزامی به مسابقات یونیورسیاد 22 نفر از شرکت کنندگان را دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می‌دادند که نشان دهنده اهمیت، پیشرفت و امکانات مناسب ورزشی در این دانشگاه است.

جوانمرد با اشاره به اینکه ورزش در دنیای کنونی به یک صنعت تبدیل شده است، افزود: فضاهای ورزشی که در اختیار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است باید در زمینه کسب استعدادهای ورزشی و کسب درآمد به کار گرفته شوند و این اهداف از سوی مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در حال پیگیری است.

سرپرست مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر پیگیری آکادمی‌ها، مدارس و پایگاه‌های تابستانی، اظهار کرد: با خام فروشی در حوزه ورزش و اجاره اماکن ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی موافق نیستیم و معتقدیم با مشارکت و همکاری با سایر نهادهای مربوطه و بهره گیری از نیروی انسانی دانشگاهی می توان زمینه کسب درآمد های مطلوب تری را فراهم کرد.

وی امکانات بی نظیر دانشگاه آزاد اسلامی را مستعد اقتصادی شدن در حوزه های مختلف از جمله ورزش دانست و گفت: از طرح پایگاه‌های تابستانی، تمرکز بر مدارس سما و استفاده از مدارس ورزشی و آکادمی ها می توان در زمینه مشارکت و کسب درآمدهای ورزشی بهره برد.

جوانمرد عنوان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی از اجاره اماکن ورزشی درآمدهایی در سال جاری داشته ایم و امیدواریم با شکل گیری طرح پایگاه های تابستانی و استفاده از پتانسیل های موجود و ارائه خدمات به‌جای اجاره دادن در این زمینه باید پیشرفت محسوسی داشته باشیم.

سرپرست مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن بیش از 320 مجموعه ورزشی و یک میلیون و پانصد و بیست و هفت هزار مترمربع فضای ورزشی می تواند به قطب ورزش و پرورش استعدادهای کشور شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1021251

وب گردی

وب گردی