نگاه مثبت جامعه، عامل گرایش داوطلبین به دانشگاه آزاد اسلامی است

دبیر شورای اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: وجود تصویر و جایگاه مثبت از دانشگاه آزاد اسلامی، در افکار عمومی جامعه، از علل مهم گرایش داوطلبین مقاطع مختلف به این دانشگاه معتبر است.

اصغر عالمیان مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، صبح امروز در جمع هیأت رئیسه و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز با بیان این مطلب افزود: بیش از سه دهه فعالیت موفق در عرصه آموزش عالی ایران و منطقه و تربیت میلیون ها دانش آموخته، دانشگاه آزاداسلامی را در عداد معتبرترین دانشگاه های کشور قرار داده است و برخی از واحدهای این دانشگاه بزرگ، توانسته اند در سطح دانشگاه های درجه یک کشور رتبه بندی شوند.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در کشورهای در حال توسعه، دانشگاه، مهمترین محور علمی و پایگاه رشد علم است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در نقش پذیری جدید خود، توجه خود را معطوف به حل مسائل و مشکلات جامعه کرده است و این دانشگاه با داشتن ظرفیت های بی نظیر علمی و فناوری، می‌تواند اقتصاد دانش بنیان کشور را حمایت کند.

دبیر شورای اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با انتقاد از نگاه برخی مدیران دولتی در بی‌اعتمادی به جوانان نخبه دانشگاهی گفت: آموزش‌عالی، پایه اصلی اقتصاد و قوه پیشران کشور است اما متاسفانه نگاه فروبسته برخی مدیران دولتی و وابسگی فکری به بیرون از کشور به ویژه به جهان غرب، فرصت های طلایی حضور نخبگان دانشگاهی و جوانان خلاق را در عرصه حل مشکلات کشور با محدودیت مواجه ساخته است.

عالمیان افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با برخورداری از هیأت علمی مجرب، توانمند و جوان و فعالیت مراکز تحقیقاتی و مراکز رشد و کارآفرینی، وجهه همت خود را در دو سه سال اخیر، بر تربیت دانش آموختگان کارآفرین و صاحب مهارت قرار داده است و با هدایت صحیح پایان نامه ها و مقالات به سوی حل مشکلات کشور، گام های مهمی در راستای جامعه گرایی برداشته است.

عضو هیأت علمی دانشگاه عنوان کرد: مشاوره تحصیلی صحیح به دانش آموزان دوره های متوسطه اول و دوم در جهت انتخاب رشته های مورد نیاز کشور و دانشگاه محل تحصیل در هدایت تحصیلی متقاضیان ورود به دانشگاه بسیار مؤثر است.

وی در پایان با تأکید بر استفاده از روش های نوین در تبلیغات دانشگاهی، تصریح کرد: رویکردهای جدید دانشگاه آزاد اسلامی، در توسعه اقتصاد دانش بنیان و کارآفرینی و توسعه آموزش مهارت های کاربردی، نه تنها ضامن توسعه درون‌زا و پایدار کشور خواهد بود بلکه این مهم، خود عامل موثری بر گرایش هر چه بیشتر داوطلبین به سوی این دانشگاه خواهد بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1021253

وب گردی

وب گردی