گسترش مدارس سما استان تهران باید زیر نظر واحد اداره شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت:گسترش مدارس سما در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران باید زیر نظر واحد اداره شود .

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی واحد تهران مرکزی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در آغاز سخنان خود ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت درسخنانی با تاکید بر تلاش در رسیدن به شرایط مطلوب در مسایل فرهنگی بیان داشت: کنترل شرایط فعلی فرهنگی از مهمترین وظایف ما در دانشگاه است. آقامیری افزود: نقش و اثرگذاری امور فرهنگی در برخی واحدها ی استان تهران مشهود است و بالعکس در برخی واحدهای داخل تهران باید تصمیمات جدی گرفته شود و در این مهم از ظرفیت ها و خلاقیت بسیج دانشجویی استفاده شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی واحد مادران در واحد یادگارامام(ره )، تصریح کرد: راه اندازی واحد مادران یک کار فرهنگی بزرگ است که فعالیت خود را با امکانات ویژه در واحد یادگارآغاز کرد و هر واحدی که امکان راه اندازی واحد مادران را دارد ما حمایت خواهیم کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با اشاره به گسترش طرح های ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، چهار واحد شهرقدس، پردیس، اسلامشهر وتهران شرق را مجری طرح های ارتباط با صنعت در استان تهران معرفی کرد وگفت: این موضوع در حال بررسی است تا همکارانی که در حوزه طرح های ارتباط با صنعت دانشگاه همکاری می نمایند از امتیاز فرصت مطالعاتی برخوردار شوند.

وی در ادامه افزود: گسترش مدارس سما در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران از دیگر مصوبات این شورا است که باید زیر نظر واحد اداره شود . همچنین ایجاد و گسترش رشته گرایش های پزشکی از جمله مامایی، پرستاری، کارشناس اتاق عمل در واحدهای استان تهران در راس امور قرار دارد.

آقامیری در خصوص همکاری اساتید حق التدریس در دانشگاه تاکید کرد: براساس دستور العمل شورای انقلاب فرهنگی اساتید حق التدریس دانشگاه آزاد اسلامی باید مورد تایید کمیته صلاحیت علمی و عمومی باشند.

در راستای طرح ارائه شده از سوی رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعه رسانه واحد تهران مرکزی، آقامیری به تقویت و یکپارچه سازی فضای مجازی، ارتباط موثر و هماهنگ واحدهای دانشگاهی با رسانه ها را با هدف هم افزایی و بهره وری از توانمندی های گروه آموزشی ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران تاکید داشت.

همچنین واحد شهر قدس با تاسی بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر "توسعه مهارتها" و خط مشی دانشگاه آزاد اسلامی با تحقق شعار "هر دانشجو یک تخصص و یک مهارت " طرح مدرسه اشتغال را با شعار "هر دانشجو یک فرصت شغلی" مطرح کرد. این طرح با هدف شناسایی بازار کار و ارتقاء سطح مهارتی دانشجویان و دانش آموختگان، توسعه فعالیت های پویا و کار آفرینی، توسعه مهارت های شغلی، بهبود سطح مهارتهای عمومی، هموار سازی مسیر شغلی برای کارآفرینان جوان بمنظور توانمند سازی دانشجویان ارائه شد و مورد تصویب قرار گرفت. همچنین تدوین برنامه بودجه از سوی واحدها از دیگر موارد مطروحه در این شورا بود.

بر اساس این گزارش، در ادامه این جلسه برخی از روسای واحدها ی استان تهران به ارائه گزارش مبسوطی پیرامون مسائل جاری واحدها ارائه دادند و به بحث و تبادل نظر در مورد مسائل مختلف آموزشی ، پژوهشی و فرهنگی پرداختند.

این گزارش حاکی است، اقامه نماز جماعت اعضاء شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در مسجد جامع شهرستان دماوند با حضور حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی از دیگر برنامه های این شورا بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021280

وب گردی

وب گردی