فعالیت‌های دانش‌پژوهی در دانشگاه های علوم پزشکی تبیین شود

رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت گفت: جایگاه فعالیت‌های‌دانش پژوهی باید در دانشگاه‌های علوم پزشکی تبیین شود تا به ارتقای آموزش پزشکی بینجامد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سمینار سراسری آشنایی با دانش‌پژوهی آموزشی در آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت ویدئو کنفرانس در سالن ابن سینا این دانشگاه برگزار شد.

در این ویدئو کنفرانس سید علی حسینی رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرام یزدانی رئیس دانشکده آموزش پزشکی و جمعی از استادان، اعضای هیئت علمی، معاونان آموزشی و دبیران حضور داشتند.

رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت و اعتبار موضوع دانش‌پژوهی آموزشی اظهار امیدواری کرد برگزاری این سمینار نقش و جایگاه فعالیت‌های دانش‌پژوهی را تبیین کند.

وی افزود: برگزاری این سمینار با حضور استادان معتبر دانشگاه‌های علوم پزشکی این اطمینان را ایجاد می‌کند که آنچه مد نظر معاونت آموزشی درباره شکل‌گیری، ارزیابی و ارتقای اعضای هیئت علمی است، در نهایت به ارتقای آموزش پزشکی در کشور منجر خواهد شد.

حسینی یادآور شد: ارائه صحیح بخشی از فعالیت‌های دانش‌پژوهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌تواند منجر به اختصاص درست اعتبار در سطح کشور و دانشگاه‌ها شود.

شهرام یزدانی رئیس دانشکده آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به دانش‌پژوهی، تاریخچه و مفاهیم پایه‌ای آن گفت: دانشگاه‌ها به عنوان نهادی دانشی باید فعالیت‌های مختلف در زمینه تولید، مدیریت و انتقال دانش در حوزه‌های مختلف علمی را انجام دهند.

وی ارتباط بین مدیریت، انتقال، تولید و به‌کارگیری دانش را یادآور شد و تعادل میان کارکردهای دانشی را مهم و ضروری ذکر کرد.

یزدانی مهمترین فاکتور تمرکز بر حوزه پژوهش را کیفیت بالای آکادمیک بحث‌های دانشی ذکر کرد و گفت: فعالیت‌های دانشی تنها زمانی واجد کیفیت‌های پذیرفته شده آکادمیک است که برازنده نام دانشگاه و عنوان دانش‌پژوهی بوده و فعالیت‌های نظام‌مند، هدفمند، روشن و مستند باشد.

وی یادآور شد: باید استادان و پژوهشگران درگیر توسعه جامعه پیرامونی باشند و ضمن توجه به مستندسازی و نوآوری، نتیجه اطلاعات آموزشی را مورد نقد و بررسی قرار دهند، آن زمان است که می توانیم ادعا کنیم «دانش‌پژوهی آموزشی» انجام داده‌ایم.

در این مراسم فخرالسادات میر حسینی درباره ارزیابی دانش‌پژوهی آموزشی و طاهره چنگیز با موضوع راهکارهای ترویج دانش‌پژوهی آموزشی مطالبی را در این ویدئو کنفرانس زنده با دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به اشتراک گذاشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021282

وب گردی

وب گردی