واکنش فعالان دانشجویی توییتر در اعتراض به تداوم بازداشت رهبر شیعیان نیجریه

فعالان دانشجویی نسبت به تداوم بازداشت رهبر شیعیان نیجریه در اقدامی هماهنگ و با استفاده از هشتگ مشترک «FreeZakzaky» در شبکه اجتماعی به انفعال دستگاه دپپلماسی کشور و سکوت مجامع بین المللی اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فعالان دانشجویی نسبت به تداوم بازداشت و شکنجه شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه 25 تیرماه در اقدامی هماهنگ و با استفاده از هشتگ مشترک «FreeZakzaky» در شبکه اجتماعی توییتر به انفعال دستگاه دیپلماسی کشور و سکوت مجامع بین المللی اعتراض کردند.

محمدرضا محمدی عضو ناظر بر نشریات وزارت علوم با انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر نوشت: محمد ابراهیم، پسر شیخ زکزاکی در روزهای اخیر پس از ملاقاتی که با پدر و مادرش در محل نگهداری آنان در نیجریه انجام داد، از وخامت احوال آنها و وضعیت اسفبار نگهداری‌ وی سخن گفت.

در این میان اما سکوت مرگبار مدعیان حقوق بشر در جهان قابل تأمل است!

حمزه دستیار مسئول واحد بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در حمایت از شیخ زکزاکی در توییتی نوشت: صدای فری مرضیه هاشمی از کشمیر، هشتگ انا مع الولایت الفقیه از لبنان و هشتگ شیخ زکزاکی از ایران ترند می‌شود.

نگاه جهان این است؛ حقوق بشر این است؛ ما ملت عشقیم به پهنای گیتی!

محمد دلگشایی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان با زیر سوال بردن عملکرد نهادهای حامی حقوق بشر نوشت: برای خبرنگار بازداشت شده در ایران رئیس‌جمهوری فرانسه بیانیه صادر می‌کند! از سفارت ایران توضیح می‌خواهد! برای شیخ زکزاکی حتی صدای ابراز تأسفی هم از غرب و دم‌دستگاه دو قرانی حقوق بشرشان در نیامد.

همین‌قدر متناقض!

سیدمحمد حسینیان دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد در توییتی نوشت: در یکی از بدترین شرایط جسمانی و روانی، رهبر شیعیان نیجریه و پیشوای مسلمانان منطقه غرب آفریقا در حصار و حبس مزدوران آمریکا و انگلستان در قاره سیاه است.

خطاب امروز جوانان برخاسته از جریان اصیل ایمانی این است: یکی از روسفید‌‌ترین فرزندان خمینی کبیر باید آزاد شود!

محمد صادقی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با اشاره به حقوق بشر از نوع آمریکایی نوشت: اسارت و روایت شیخ زکزاکی آینه تمام قد حقوق بشری مورد تایید آمریکا است و فریادی است رسا در برابر سکوت مجامع مدعی حامی حقوق انسانی!

روایتی است از مظلومیت جریان‌های روشنگر و حق‌طلبی که با وجود همه ظلم‌ها، فشارها و جنایت‌ها ایستاده‌اند.

سجاد رضایی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با اشاره به تربیت انقلابی شیخ زکزاکی نوشت: شیخ زکزاکی هم در ابتدا یک طلبه عادی بود؛ ولی تربیتش انقلابی بود و انقلابی بار آمد...

حال مسئولان ببینند به پای کدام مکتب زانو زده‌اند که برای آزادی چنین انسان‌هایی اقدامی درخور انجام نمی‌دهند...

گفتنی است دانشجویان حزب‌اللهی دانشگاه‌های تهران دو روز متوالی در اعتراض به عدم درمان شیخ زکزاکی و تداوم شکنجه وی و خانواده‌اش مقابل ساختمان وزرات امور خارجه و سفارت فلاند(رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا) تجمع کردند.

لازم به ذکر است دانشجویان قصد دارند 27 تیرماه مقابل سفارت نیجریه و 28 تیرماه مقابل دفتر سازمان ملل تجمع اعتراضی برگزار کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021296

وب گردی

وب گردی