مراجعه بیش از ۳۵۰۰ زائر ایرانی به مراکز درمانی هلال احمر در مدینه منوره

رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در مدینه منوره از مراجعه بیش از سه هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی سرزمین وحی به مراکز درمانی هلال احمر در این شهر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،حجت الله روستا با اعلام راه اندازی مطب پزشک در هتل بهاء الدین شهر مدینه این مطلب را عنوان کرد.
وی گفت: بازگشایی مطب پزشک به منظور ارائه خدمات درمانی و همچنین ارائه خدمات دارویی به صورت محدود در این هتل ار امروز آغاز و تا پایان اقامت حجاج ایرانی در این هتل ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در مدینه منوره با بیان اینکه این مطب ۸ ساعت در شبانه روز فعال خواهد بود، گفت: فاصله زیاد زائرین ایرانی ساکن در این هتل با درمانگاه های از پیش تعیین شده در مدینه منوره دلیل راه انداری آن و حضور پزشک در این هتل است.
وی تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، فعالیت درمانگاه های مستقر در مدینه منوره تا پایان زمان اقامت زائرین ایرانی در این شهر مقدس ادامه خواهد داشت.

امسال ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر از زائران حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. به جز ۲ بیمارستان مکه و مدینه، ۴ مجتمع درمانگاهی در مدینه و ۵ مجتمع درمانگاهی در مکه پیش بینی شده و ۱۳۰ مطب در محل اسکان زائران آماده ارائه خدمات است و یک بیمارستان صحرایی در منا و عرفات نیز خدمات ارائه خواهند داد.

۱۵ پزشک باتجربه و مسلط به زبان عربی برای ارائه خدمات تخصصی به زائران در بیمارستان‌های مکه و مدینه مستقر هستند.

در حج تمتع امسال، ۲۰ درصد زائران دارای فشار خون، ۱۵ درصد مبتلا به دیابت و ۵ درصد هم بیماری قلبی و عروقی دارند.

تعداد زنان حج تمتع ۹۸ بیشتر از آقایان است و در حج امسال آمار سنی زائران ۵ سال افزایش یافته است. جوان‌ترین زائر یک کودک یک ساله و مسن‌ترین زائر ۱۰۷ ساله و اهل کردستان است.

میانگین سنی حجاج امسال ۵۵ سال است و حدود 8 هزار زائر بین ۷۰ تا ۸۰ سال سن دارند و هزار و ۸۰۰ نفر نیز بالای ۸۰ سال هستند و حدود ۱۵۰ نفر نیز زیر ۱۸ سال سن دارند.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1021303

وب گردی

وب گردی