دانشگاه ها موظف به تبیین و صیانت از جایگاه شورای نگهبان هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: با توجه به جایگاهی که شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد در دانشگاه‌ها موظف به تبیین و دفاع از این جایگاه هستیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد اهواز، حجت‌الاسلام فرج‌الله براتی رئیس دانشگاه آزاد واحد اهواز، صبح امروز در نشست استادان دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خوزستان که به مناسبت هفته شورای نگهبان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شد، گفت‌: با توجه به جایگاهی که شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد در دانشگاه‌ها موظف به تبیین و دفاع از این جایگاه هستیم.

وی اظهار کرد: مسئولیت شورای نگهبان حفظ قانون اساسی و انطباق مصوبات با موازین شرع و قانون اساسی است و تمام انتخابات با نظارت شورای‌ نگهبان برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با یادآوری اینکه شورای نگهبان نقش اساسی در حفظ نظام اسلامی بر عهده دارد، عنوان کرد: در صیانت از جایگاه شورای نگهبان باید اهتمام ویژه وجود داشته باشد.

در ادامه این نشست رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خوزستان با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها در ارائه اطلاعات برای تأیید یا رد صلاحیت نامزدان انتخاب مورد نیاز به شورای نگهبان همکاری نمی‌کنند، گفت: به دستور رهبر معظم انقلاب دفاتر بر انتخاب تأسیس شد و اکنون مرکز اطلاعات شورای نگهبان نه تنها مساوی بلکه از برخی دستگاه‌های مربوط بالاتر است.

ابوالحسن معماری گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌های بزرگان از جمله امام راحل و شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی در این راستا بود که نهادی باید باشد تا شورای نگهبان قرار داده شود.

وی افزود: تفسیر رسمی برای قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان و حدنصاب شرکت‌کنندگان برای تفسیر ۹ نفر است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خوزستان با بیان اینکه شورای نگهبان بر تمام مراحل اجرایی انتخابات نظارت دارد، افزود: در هر سیستمی نظارت استصوابی وجود دارد تا مانع از تخلف شود.

معماری ادامه داد: انتخابات الکترونیکی نزدیک به ۲۵ فرآیند دارد، اما دلیل موافقت‌نکردن شورای نگهبان، اطمینان پیدانکردن از صیانت آرای مردم است.

وی گفت: آمادگی استفاده از معتمدان و بسیج اساتید برای نظارت بر انتخابات را داریم و اصل استعلام صحت انتخابات و آرا با شورای نگهبان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021339

وب گردی

وب گردی